2012-02-26

you have LE39.75 to spend till the end of the month..so spend wisely

fine.. banyak nya duit dalam purse saya.tadi baru sempat membelek dan mengorek2 harta sepencarian yang ade terselit2 di celah buku,poket baju sejuk,poket bag dan etc2 poket yg lain.. hmm hasilnya sangat la memberansangkan.. weeee.. banyak betul harta saya..

saya rasa dalam purse saya ada banyak ni :


namun.. ia tidak begini...ia..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.




.
.
.
.

the truth is....


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..


hah??!!!

you big fat monster! erghh.. abaikan sumpah seranah itu..



owmen! ini suda tak ekonomi..

tu la.. orang suruh jimat cermat.. tak reti reti nak dengar cakap...tapi saya jimat cermat ape.. 

ni list jimat cermat okay : (yang dipangkah tu saya da tak buat tau)

spinneys super market
transportations
stay in the house
jajan/junkfood
abu rami sandwiches
giza
baiki rumah 
makan kat kantin sekolah
baiki paip bocor
jenjalan merata
shopping time
bayar sewa
bayar internet
alexandaria
beli laptop baru
beli hard disc


see??? ergh.. fine la.. saya memang tak ekonomi.. remaja bujang mesti la mempelajari seni seni dan asas asas ekonomi okay.. tapi zaman2 bengkerap tu memang tetap akan dilalui dengan tabah..tak der orang hidup senang memanjang..

tapi ingat wahai budak budak bawah saraan mak ayah.. duit belanja itu amanah.. belanja la dengan cermat dan bijak sana sekali.. ehem! baik la.. #angguk2 sambil pejam mata...
 nak belanja dengan sesuka hati lagi riang gumbira.. cari duit sendiri.. tu pon nanti allah tanya.. da tunaikan hak2 harta ke belum.. ngehehe.. sila la seram okay. kbai.wassalm.





p/s:ni yang rase nak start jual kerepek ni.. hmmm.. i'll think about that..

No comments: