2011-03-28

pancake?waffle?.ahaha.breakfast

salamm.. ahaha..di pagi yang indah ini..(ape ni?..) tahu tak?? tadi saya dan rakan2.. acehceh.. macam ramai je kan.. mane ade.. tiga org sja..ahli bait saya yg tak cukup2..kinah dan shida n saya..bangun pagi2 da usai2 agenda pagi..ngadap komuter jap..tetibe terasa lapa yg mencucuk2 macm 3 tahun setengah tak makan.. mcm mne ni.. semua perut da bunyik2..saya kalau bab2 brekfes ni.. selalu aje ketandusan idea lagi kepakaran dan masak ape...pk punyer pk..tk dapat.. pk lagi..sampai hampir tetidor.. tk dapat2 jugakk..


"shidaaaa.. nk masak ape?..lapaarrrr?.. nk makannn.."


bunyik budak gem0k mengam0k nak makan.. saba je la kan..hmm saya pikir lagi..nasi goreng?..semalam sudah..dan saya memg la bukan peminat nasi goreng..mungkin kalau da dua hari tk makan baru saya selera nk makan nasi goreng.. tu pon kalau panas..(alahaii cerewet nyer mak cik nii) 



nasik goreng cina ade udang banyak,saya sangt suke!waaaa..




mee goreng?. sini tk der mee gemok..(saya panggil mee gemok..sebb tak thu org panggil mee tu ape..) mee je kot.. oh ya! kinah panggil mee tebal..ape2 je.. kalo kat mesir..alamatnyer kene rebus spegetti letak kunyit la .. tp kinah tk suke spegetti.. hmm saya oke je.. saya sgt serasi dan menyintai spegetti dgn sepenuh hati..(dalam hati..si gemuk ni ape yg dia tak suke sebenarnyer..ahahah)

kalau penuh lauk mcm ni..sape tk suke?? ahahaa


ni pon saya sangt2 suke!!





so sebab kinah tk suke spagetti..tk bole la masak spagetti..hmmm ape lagi?..meehun?.. kemarin dua hari berturut2 makan meehun..suda la.. nnt muak plak.. walaupon kinah si pencinta meehun tu mmg tkkan pernah muak dgn meehun..(sampai dy memuatkan luggagenyer dr malaysia hampir sepuluh pek meehunn  ops! sorry kinah..) kinah sgt suke makan meehun.. cume nk simpan la meehun tu.. takkn hari2 makan meehun..




hmm pastu nak makan ape?,.sardin?..scramble egg?..roti plus cheese?..ape?? tk thu.. i dont like la repeat same food every pagi.. agaaga..(bole je..cume ngader2..) kalo kat rumah org makn je ape yg dihidang.. cume sbb kat umah sendiri kan.. jadi mek choosie la plak..


pastu tetibe shida ckp..


"search je kat tenet lah!"

 ahahha.. mmg terlampau bernas idea si shida..ala dia kan  medic ainshams tahun tiga?..(ape kene mengenanyer lah???) tk der la ..hahaha.. saya pon dengan sepantas kilat meluru ke arah laptop yg tersadai di atas sofa dan mule menaip..saya pon dapat la mr.breakfast.com... ahahahaha..bahagia..mata ligat macm ape atas dorongn perut yang terlampau la kelaparannya..hmm saya pon dapat recipe waffle.. saya tgk2 ingredients dy..waaaa tk susah pon..



ceceh.. rupe dy tk la mcm ni kan..sbb tk der acuan dy..hmm
.




bantai punyer bantai..siap la..wahahahah.. its never that bad! ahahah.. okey what.. tk teruk pon rase dy..oke la..
(ceh!) ahahaha rase dy tk la sesedap waffle kat terminal LRT wangsa maju.. tp its not bad 4 the first time trial la.

hampir2 mcm ni..mcm pancake kan?.. tp esokey! :D


.sepatutnyer..org perempuan ni..kene la tahu nak masak ape.. mane ble ketandusan idea last2 carik internet.. tpi oke jugk.. dapat belaja bende baru...i like! ahaha kita sebagai perempuan yg akan mnjadi ibu dan suri rumah... mesti tahu macm mne nk mask masakan2 yg enak dan sihat..


dan kene cari makann yg terbaik dan halal.. halan toyyiba gituh..hmm.. bak kate org puntis..we are what we eat.. hmm makann yg membentuk darah daging kite mesti la halal..tidak akn masuk surga daging yg tumbuh dr hasil yg haram.. hadith mne ntah.. tk ingt..hmm bende bukan main2 tahu?..


semoga allah bantu kite untuk mendapatkan makann yg halal dan mendapat barakah dan rahmatnyer..



p/s: maaf yer..mama baru nk belajar2 masak..(i ckp ngn AITF) sape?..anak in the feauture..ahaahahah..

1 comment:

Taqeeyya said...

Salam K.Lah, jgnlah makan benda mcm tu setiap hari, makin berisi nanti... Teehee ;)