2014-01-03

kau tahu, tapi..

Kau tahu dia tak suka cara teguran macam tu,
kau  tahu dia tak suka ejekan-ejekan kau dalam bentuk gurauan tu,
kau tahu dia tak suka kau perli-perli level 10 supaya dia betulkan kesilapan dia, atau perli-perli untuk push dia buat sesuatu.

tapi,

dalam keadaan kau cukup tahu,
cukup faham betapa dia sakit hatinya bila diperlakukan begitu,

kau buat jugak,
kau  ejek jugak,
kau perli jugak semahunya,
supaya geli hati kau ,
supaya puas hati kau tengok dia sakit hati,
kau rasa menang.

kau tahu tak, sakitkan hati orang dengan sengaja dan sebab best rasa menang tu berdosa.

ketahui lah, benda2 macam ni mampu untuk memutuskan silaturrahim walaupun ianya telah yang terbina selama lebih 10 tahun.

-----------------------------------------------------------

ya, kau akan cakap aku sepatutnya rendahkan ego aku dan muhasabah balik diri aku yang hina dina ni dan terima semua perlian dan sindiran kau dengan hati terbuka. dan husnuzzon je kat kau,tapi sorry fren, susah sikit la aku nak buat semua tuh...~

dem.

macam mana pon aku tetap akan cuba maafkan je setiap kali kau buat pe el macam tuh.. sebab tu memang kau.walaupun susah, sebab aku ni bukan jenis pemaaf sangat.

aku cuba rilek dan maafkan je kau bukan sebab kau, tapi sebab aku tak nak tabiatkan sifat mengamuk dan baran.. aku tanak anak aku jadi tak baik macam aku.

nak tahu satu lagi info pasal aku, aku ni jenis yang bila nak tegur pakai perli-perli sindir-sindir ni.. aku mungkin akan end up benci kat penyindir dan nasihat dan teguran tu pun mungkin aku tak leh hadam pon.
so, dari rugi.. baik kita sesama muhasabah ek.


bye.

No comments: