2011-06-12

saya penat layan kerenah mereka..

salamz to all.. hmm hari ini alhmdulillah ,sampai lagi saya ke pejabat jawazat kaherah ni.. untuk kali ke berapa pon saya tak ingt.. nk buat visa punyer pasal.

yer..semua org cakap datang mesir ni bende yg paling utama kita akan belaja adalah sabar..dan saya tambah.. hilang sabar..hmm nk wat cane.. saya ni bukan la cool sangt .. tp,oke2.. bia la..da lepas da..sistem kat mesir ni betul2 mengajar la..

2 minggu lepas,kami  pegi wat jawazat,student malaysia kat mesir ni bukn calang2 jumlahnya.. buat nya dia ckp nk settle dalam satu hari iaitu hri  sabtu sahaja mane la sempat.. nk pulak gune cara tradisional.gune tangan.. tanak gune komputer.yang kite ni beratur dari lepas subuh sampai lepas zohor nk dekat 5-6 jam.. berdiri nk bengkak2 kaki..ramai pulak tu..

ade plak budak malaysia yg wat perangai masuk2 line orang..waaa lgi la panas.. budak
lelaki pulak tu.. memang nk kene..dia bru dtg terus dapat buat.. yg kite da tunggu nk dekat 2 jam tak gerak2 line.. tu adalah satu kezaliman tahu?!.. memang la bole je nk ckp ..tu dah rezki dia..tp,anaya tetap anaya..

pegawai yg bertugas pulak mashaallah la..nk amek yg berpengalaman la katekan.. nk dekat 50 kot umonyer.. da ramai sangt dr pagi sampai tgh hari.. berpel0h2 la pak cik.. setiap 10 minit kene migrain.. sian pon ade.. pak cik da tension2..pekena rokok 2-3 batang.. kite yg menunggu ni rase mcm kene sembur racun tikus pon ade... nk muntah dan nk mati perasaannya..

da tunggu dekat 6jam.. 3 org lgi nk sampai turn kite..last2 dia kata datang  NEXT WEEK???????.. rase nk luruh sume tulang temulang yang ade kat badan ni..nak nangis pon ade.. 

saya pon ape lagi.. terus pegi kat pegawai tu dan pujuk2 dia.. waaaaa.. tk makan saman.. yer.saya kesian kat pk cik.. tp kitorg berbaki 8 org je lagi.. segala alasan kami bgi time tuh.. last2 pk cik kate.. oke..kamu berlapan datang esok..hari ni tk bole..saya da betul2 tak larat..betul...pk cik tu da lebih kan dalam sejam lebeh mase keje dia.. tp kami daa berdiri dr awal pagi takkn balik mcm tu saja???.. hmmm itu la taqdir yg tertulis... so kami balik... dan esok tu alhmdulillah pk cik tu tepat janji. dia ade dan settle kan taqdim kitorg.. dan kene datg lgi 2 minggu..

so semalam kami pergi lagi untuk amek cop visa la pulak... dengan suke hati nenek angkat dia.. pegawai cop tak datang hari tu.. balik la kami degn perasan hampa.. dan dtg lgi hari ni.. dan ofkos la tak dapat..kne dtg minggu depan pulak.. tu pon tk thu ape nasib kami minggu depan...

ingat senang ke nk dapat kan sebijik cop visa bernilai 3 bulan????? err.. allah saja yg tahu perit jerihnya..

No comments: