2011-06-13

owh..sedap bet0l luka ini..

salamzz.. jari saya lukaaaaa.. sob..sob..sob.. saya pon tk thu kenapa la allah selalu mentaqdirkan saya selalu dapat luka di bahagian jari..sangt selalu.. tempat yang bila luka..bukan main susah lagi nk letak plaster.. dan selalu kelihatan tak comel langs0nn..hmm any ways alhamduillah ala kulli hal..saya bershuko okay..hehe


luka jari ni hasil dr acara di dalam bilik air pagi tadi.. wooo wooo.. sakit tahu?..ape yg saya terfikir..walaupon setiap kali jari saya luka.. dan HANYA satu jari.. banyak kerja2 saya tak dapat dibuat dgn baik.. contohnya tadi luka di ibu jari..saya tak leh nk cuci muka dgn facial wash saya betul2..well dgn hanya guna satu tangn ..(alhmdulillah tangn kanan)...saya nk bilas semula.. its totally hard.. dan jugak memasak..potong bawang.. bende2 yg main dgn cecair yg pedas dan mengalir..jadik sakit amaaaaaaat!..

itu mengajar kite untuk bershuko dan menjaga anggota badan pinjaman sementara nih.. fiooo..fioo..alhmdulillah...


dulu saya ade anak murid.. bru 6 tahun.. dia mengadu..


anak murid:sazah..roti saya ada sikit aja,makan tk kenyang pon..
saya:alhmdulillah ade sikit..kalo tk ada langsong mcm mne?.. 


dia diam dan tersenyum aja.. so saya transelate kat dia ayat,


"lain syakartum la azidannakum"
-jika kamu bershuko aku akn tambah padamu-


 *lebih kurang la. saya tambah.. bershuko degn semua yg allah bagi.. bershuko dengan makann yg sikit..allah akn tmbah lgi.. bershuko dgn kesihatan..allah akn tmbah lgi..bershuko dengan anggota badan..allah akn tmbah lagi.. budak tu kelihatan bimbang dan tak puas hati.. so dia pon tanyer la..


"..hmmm sazah..kalo kite bershuko ade dua tangan..allah tambah jadi 4 ke?"
muka murid saya tu kelihatan bimbang..saya tersembur gelak..membuatkan dia pelik dan hairan.. saya gelak sampai sakit perut.. sampai budak tu cam nk nangis pon ada..


" hahaha.. bukan macm tu la sayang.... maksudnya..kalo kita bershuko dengn dua tangan..allah akn jaga kesihatan tangan kita dan tambah lagi kuat dan kite bole wat kerje dengn baik..paham?"


anak murid saya ceria kembali..setelah paham betul2 ape yg sebenarnya menggangu fkiran dia....saya gembira.


oke2.. sila bersedih tengok gambar2 dibawah..:-


ni la diaaa.. wooowoo..sakit..


setelah dilap2 dengan sopan sekali..




its hurt occay.


thanks to shida yg menyedekahkan plaster2 ini.. :)


tadaaaa! ini lah ketidak comelan yg saya maks0tkan..........=_="


doakan saya cepat semb0h..





No comments: