2011-09-11

alhamdulillah

alhamdulillah..saat saya perlukan kekuatan untuk terus waras dan rasional.. allah bukak mata saya kat wall ustazah saya dan mencelikkan mata saya untuk menatap satu hadith nabi.. :



في الحديث الصحيح يقول النبي - صلى الله عليه وسلم -: (عجباً لأمر المؤمن إن أمره كله له خير وليس ذلك لأحد إلا للمؤمن إن أصابته ضراء صبر فكان خيراً له وإن أصابته سراء شكر فكان خيراً له)

ta'jjub dengan hal org mukmin ni sebab dia sentiasa okey je hidup dia.. best je..walau mcm2 mane pon.. dan semua tu tak berlaku kecuali kepada org mukmin sahaja,kerana jika di landa kemudaratan atau musibah dia berSABAR dan dia rase lega .dan kalau dia dapat bende2 best dia berSHUKUR dan dia beroleh ketenangan dari situ.. 

(dihurai mengikut kefahaman dengan bahasa saya la.. mintk maaf,tak jumpe translate yg betul2 ikut buku hadith)

saya juga sepatutnya seperti itu.. bukan ke saya ni mukminah?... hmmm.. bukan mudah2.. kene banyak muhasabah ni... ~

bile jauh dari sahabat2 yg baik.. battery saya jadi low..hmm saya pon manusia biase..

tapi tak pe.. enshaallah.. semoga allah bersama saya sentiasa..~

No comments: