2011-09-10

hospital dan angan2 saya

assalamualaikum..


saya tengah on9 kat hospital tawakkal ni,teman adek saya yang kne tahan ward sebb kene denggi....haha.. pening kepala saya masih tak hilang2 alhmdulillah.. da dua hari saya berkampung kat hospital.. tk pe.. saya suka.. saya suka datang hospital.. kenape?.. ntah.. saya tak thu.. padahal tk suke bau ubat n injection,..  hmm


tengok jarum pon tk leh.. tp ntah.la.. mungkin sbb saya penah nak jadi dokter satu mase dulu.. (ceh..tinggi angan2) sampai skrg.. saya masih nak jadik nurse.. tpi mmg tk leh la kan..hmm harapan tipis.. dapat jadi nurse tempat jaga baby baru lahir pon best... 


dulu2.. mase say anak amek SPM..saya suka sangat2 subject biology ..suke sangat2 belaja tentang semua yang ade dalam buku tu.. tapi ape kan daya. setakat amek bio.. chem tk amek..physic tk amek..hmm mmg tk der basic.. saya memain je tu.. saya tak rase saya boleh jadik dokter.. saya tak leh wat injection.. n saya tak rase saya bole inject budak2 kecik.. atau bayi.. saya tak tergamak.. err.. mmg tk bole jadi dokter langsung..


yg penting.. tugas sebagai dokter ni sangat nobel taw..merawat orang sakit.. menggembirakan orang lain.. saya teringin nak jadi dokter sakit puan.. atau dokter bayi.. (ape bende merepek ni?) hahaha suke2.. 


pernah sekali..dulu la.. time mak saya bersalin kan adik saya yang last.. saya tunggu lame sangt.. saya jalan satu hospital sampai la saya jumpa billik bayi2 baru deliver.. saya melekat aje kat cermin pemisah bilik tu.. saya tengok satu2 baby dalam kaca.. mata tertutup.. mulut kecik gerak2.. kulit gebu betul.. tangan ngn kaki kecik sangat.. so tiny innocent babies..perasaannya releks betul.. saya suka.. saya teringin sangat2 nak jadi penjaga kat baby2 baru lahir tuuuu... 


saya harap.. allah bagi rezki kat saya untuk menjadi penjaga baby kat ward bayi baru lahir.. (walau pon sangat mustahil bunyi nyer.. namun.. tak der yg mustahil untuk allah..) oh merepek jauh beno saya ni..


tapi kaaan.. hmm nurse2 kat malaysia ni kan.. hmmm.. tk best la.. pakai baju ketat! kaler putih lak tu... nampak semua bende.. alaaaahai.. terbantot citer2 saya itu.. saya nak pergi negara lain la.. (oh! berangan lagi) negara yang pakai baju hospital besar.. yang mementingkan kebersihan dan keselamatan..bukan mementingkan gaya uniform semata2..(mcm kat western tu..nurse pakai baju biru yg besar tu.. ..mmg la short sleeves.. tpi kite tambah la t-shirt long sleeves kat dalam.. pastu pakai tudung.ahahahaha.. merepekk).. 


oke.. baik la.. semua tu hanya angan2! popp! da.. da pecah da day dream cloud saya .. haha.. berangan memang best! berimaginasi memang tak der org bole halang.. haha tak der sempadan.. ngeee..



mcm ni ke?? hehehe




setiap kali datang haospital.. angan2 yang besar gedabak tu mesti datang..kalo masuk je hospital.. mule la berkhayal tk tentu pasal.. hahaha alhmdulillah tak der orang nampak.. kalau tak.. malu sajer... :)


p/s: berangan tinggi sangat  dan terlalu kerap tu tak baik untuk kesihatan okay.. :)






No comments: