2011-09-16

..sep/fotin saya yang ke 21..

assalamualaikum..


birthday saya baru aje lepas.. saya macam tak percaya yang saya ni da 21..err tua kot?..saya masih rasa yng saya ni belasan tahun?.. perasan muda?.. bukan.. tu la tanda ketidakmatangan saya.. atau saya memg saya rasa masa berjalan terlalu pantas? ntah la.. 

hadiah pertama saya..datang dari jauh.. dari mesir.. hadiah berbentuk failed final exam first year kat azhar..kene repeat year.. whoaaa.. ngeri nyer..

hmmm~


fiooo..fiooo... mula2 dapat tahu.. saya tak tahu nak cakap rasa ape..sbb awal2 lagi saya tahu yang saya spoil exam first sem saya..tapi.. tak ade la sampai ROSIB exam..

lepas setengah jam.. baru la start menangis dengan cemerlang gemilang dan terbilang sampai pagi esoknya (semua org tak berani nak tegur) mata pun bengkak macm pelampung sunway lagoon... yes.. saya menyesal kerana tak buat betul2.. i admit la yg i memg main2 time first year..

tak der la seganas ni .. lebih kurg je la..


berbekalkan alasan tak minat bidang yg dipilih oleh ayah saya ni.. saya buat sambil lewa.. ditambah dengan saya yang sememangnya tak suka mengafal..erghh..bertambah2 la lewa saya tu..

salah saya... semuanya berpunca daripada diri saya.. serve you right la kan..saya mssge kawan saya yg kat malaysia.. tpi dia tak der kredit.ade la sorg dua tu bgi2 semangat..thanks to the sorg dua org ni.. so.disebbkan saya yang gatal2 nak balik tahun ni..(time semua student lain kebanyakannya tak balik sbb da balik mase revolusi bulan3 baru ni) so..there is nobody left kat malaysia.. saya sangat2 sdeh2..

alhamdulillah..saya ade kredit..thn saya sms ayah angkat saya yang sangat sejahtera orangnya.. sangat humble..dan sangt baik.. saya sms dia menangis2...(diia tak dgr suara saya pon tahu yg saya menangis)saya caakp,.saya sori koz saya failed exam final first year..

dia dengan tenangnya memujuk saya dan terus menerus bagi semangat walaupon msge2 dia berpage2 lagi berjela2..saya kta saya da tak mow balik mesir.. dia pon ape lgi... men'text' saya dengn penuh semangat untuk saya balik semula ke mesir dan teruskan pelajaran saya..mssge2 dia sungguh mengharukan saya..

baru lepas saya macm da okey sikit.. saya bagi tahu mak ayah n famly saya.saya bukn ape.. saya tak sanggup nak bgi tahu ayah saya..ayah saya mcm biase la.. cool je.. ntah la. ayah saya banyak bende nak fikir..so..mungkin dalam hati dia kata.. biarla saya tanggung akibat dari perbuatan saya dan mengambil pengajaran..,mak saya pulak..

"tak pe.. balik ni dengan azam yang baru .. buat betul2.."

thanks ummi ~

                                                   
                                                             the end


malas saya nak bercerita panjng2 kat sini.. best tak hadiah besday saya.?. hmm oke..tu saya kire hadiah paling gempak selama 21 kali saya diberi nikmat mencapai hari yg bertareh 14 september... nothing gempaker thn that.. hmm..


nak tahu ape isi kandungn mssge yg ayah angkat saya bagi?..saya amek yg paling best eh.. biar la saya coretkan kat sini sebagai penghargaan untuk beliyaw. :


يا بنتي..طالب العلم لا يتوقّف عند اي رسوب او اي مشكلة,طالب العلم يبدل اي مشكلة لنجاح,فممكن العام القادم تنجحي بتفوّق و صديقتك يرسبن..لازم يكون في تحدي و عزيمة..
يا بنتي..الحياة كلها نجاح و فشل..ولكن الذكي من استفاد من رسوبه لنجاحة و تفوّقه و العاجز اذا فشل يأس و غضب و يتوقّف ولا يكمل طريق الخير...
هيّا يا بنتي..لا تتوقّفي في طلب العلم..هيّا الى مصر..



setelah mendapat kata2 perangsang dari ayah angkat saya dan sahabat2 saya yang lain.. saya akan cuba untuk meneruskan hidup..dan menanam minat di dalam bidang syariah islamiyyah ni..dan balik ke mesir untuk masuk first year sekali lagi..


ayah angkat saya kata lagi.. " jangan menangis.. awak tengok.. ramai yang balik dari mesir.. pulang ke malaysia dengan ijazah bergulung.. empat tahun dengan mumtaz..tetap tidak dapat mengislah masharakat..allah pilih awak untuk stay di mesir..ade hikmah.. semua nya dri allah..usha lagi ea..jangan putus asa."


oke.. enshaallah.. saya akan cuba.. cuba untuk minat.. dan cuba untuk belajar bersungguh2.. dan cuba uuntuk tak main2... ape2 pon kegagalan yg menimpa.. selagi tk mati.. hidup mesti diteruskan..~


p/s:tak der kekuatan langsung untuk cakap 'saya akan minat' 'saya akan belajar bersungguh2' 'saya akan tak main2'.. sorry la.. saya sangat takut dengan kata2 saya.. so.. slow2 la..~


semoga allah bagi kekuatan kepada saya ,kite semua dan kepada pelajar2 mesir dan negara2 lain yang senasib dengan saya untuk memulakan langkah dengan azam yg baru..~ameen


             look forward never look back!





No comments: