2011-12-25

hahhhhh?! aaape? betul ke?? alhamdulillah..

assalamualaikum warahmatullah..

ehem! semua sihat ke tu?..<-- gaya macam belog femes la kaan?.
saya tak berape nak sihat..tapi alhamdulillah la..sihat ke .tk sihat ke..  selagi boleh bukak belog tu.sihat la tuh..
bangun2 pagi, niatnya nak basuh baju nan bertimbun ade la gaya-gaya gunung everest ..tapi terbantut la puler,sebab sakinah housemate saya tu pon nak tarah gunung everest dia.. ehem!.. mintak maaf ya..eheheh..

pagi-pagi lagi dah dengar housemate saya si maryam tu cakap..

"eh korang..korang...dengar sini..korang..... "

ade la macam nak mintak tolong rumah terbakar lagaknya..kami pon terus la datang berlari-lari dengan cemas sambil memikul bag2 pakaian masing-masing ke ruang tamu..

'tahu tak????.. anna salmiah da bersalin!"
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.









dengan muka yang amat-amat la riang..semua yang dengar pon bersorak gumbira macam orang lelaki bersorak "gollllllll!" time tengok bola..kami kemain happy lagi. saya musti la happy macam ape.. terus terbayang perasaan comel tengok anak sendiri..oh! nak mengalir ayer  mataku..cing3..



oke..sejarahnya bermula cenggini..anna salmiah tu adalah pelajar perempuan pertama yang bersalinkan soerang baby (saya bersalin kulit je) di kalangan kami.. whoaaaa happy tak terkire! toink3..

kami budak2 maahad al-manar al-quran dan bahasa arab..bilangan pelajar perempuan tak ramai pon..sebab tu kami rapat antara satu sama lain.. si anna salmiah ni muda setahun dari saya..kira adik la kan.. (time ni mule nak cakap rapat kan.. cehh.. ehehehe) mase sekolah dulu saya ngan anna salmiah ni selalu berperang..perang budak2 la kaaan..~

so,saya ni dikire batch pertama.. senior tahu?? kakak senior! ahahh.. belagak kemain lagi.. tapi tak pe..saya senior yang baik. ehem!.

so...kalau dihitung semua pelajar perempuan disekolah saya mungkin baru mencapai seratus..atau tak?..tak tahu la kan.. ehehe (nampak sangat fail matematik) nak dijadikan cerite,antara semua pelajar perempuan dari dulu sampai sekarang..baru tiga orang yang dah mendirikan rumah tangga..

 whoa whoaa.. kakak saya antaranya.. so.. kakak saya umur dia 23 tahun.. pelajar khas sekolah tu. hahaha saya senior sekolah berumur 21 tahun..(standard la kalau baru tiga orang yang da kawen)..

junior saya si anna salmiah tu kawen mase umur dia 19 tahun.. whoaaa (sekali lagi ternganga..) waktu tu semua org terkejut.. sekrang dapat anak..ape lagi..semua macm nak serang anak dia la kaaaaan.. lagi-lagi saya yang jauh di rantau orang niii. sedeh sob..sob.sob.. tak leh tengok baby dia..subhanallah..hebat pengaturan allah..~ ni yang sebak ni..


interview sikit si senior yang kene langkah bendul ni.. eheeheh :

ape perasaan anda bile adek senior anda nak kawen?
urm..urm..time tu saya umur 21 la kan?..dan dia 19..terkejut la ofkos! terus rase nak suruh abah tolong cari sorang time tu. ehem!.nape nak rase macm tu?..yer la sebab dia kan junior..tetibe kawen dulu..*tk puas hati ke?.saya oke je walau pun ade sedikit unsur2 jeles dan dengki di situ.ahahaha..lama tu saya dah steady balik..sebab time tu saya baru nak sambung belaja.so macam okay je la kot kan.. ehehe.. sekarang da alhamdulillah stabil da.. ehem!

ape perasaan bile tengok gambar kawen dia ngan hubby dia kat facebook?
allah!..ehehe biase je..<--sambil mata tengok kat lain untuk menyembunyikan perasaaan shemburuw buta... time tu rase macam..whoaaa..boleh tahan budak ni eh..dah kawen da dirimu.. malam tu saya macam tk sedap duduk, sbelum tidur pk ape tahu?..lepas dia ni kawen..sape pulak eh?..urmm..esok bangun dah okay da.. senang je saya menipu kan.. eheheh. seyes la saya okay menipu lagi..tak caya suda!.. :p


ape perasaan anda bila dengar khabar dia da mengandung?
oh no! mesti la happy..time tu da tak der da perasaan jeles sebab dia kawen dulu..datang jeles sebab dia da nak ade baby sendiri pulak.. ahahahah jeles tk berkesudahan orang perempuan ni kan?.. alaaa jeles yang slow2 tu.. bukan jeles pegi tok bomoh nak bomoh kan orang tu.. jeles-jeles manja kata orang-orang tua muda. saya happy sangat sebab nanti balik malaysia saya jadik mak cik angkat la kan.. tak sabar nak jumpe dia dan baby dia.. enshaallah..doa la yang terbaik.. (cakap je  la nak suruh doa abah kasik balik tahun depan kan?)

dan ape perasaan dapat khabar dia da bersalin pagi tadi???
ehem! (berdehem lagi ni kenape?)ahaha.. saya happy la kawan oi! baby dia putih melepak comel lagi tu.. berat 3.7kg je. comel nyerrrrr! <--tu tak tengok lagi tuh. ehehe..time tahu tu saya macam..alhamdulillah da selamat lahir.. dan saya happy..dah tak der la jeles2 ni.. tu rezeki allah nak bagi kat dia. dan aturan allah tu untuk sesape pon hamba dia. tu la yang terbaik..~


ni bukan dia okay.google kasik.




okay..seyesli..saya gembira untuk adik junior saya tuh..time tu ade jugak la datang. -bestnyer dia da dapat baby..nak jugak..nak jugak-...(haha sile bertenang).. tapi ntah..tetibe terpadam cam tu je angan-angan saya..sebab nak exam kot..menipu,.

no no no!tak yah nak lemah semangat okay (bagi semangat kat diri sendiri)..sebab sekarng mase saya untuk bergelumang ngan buku.. saya kan pelajar.. tu pon susah ke?..ya ya..(sambil angguk2)..

semoga yang terbaik untuk semua.

salam sayang untuk anna salmiah dan baby dia.. :')
















p/s:sekola saya da cuti..wuhuuuuw! :)




No comments: