2011-12-20

dream park

ni adalah entry yg lambat nak dua bulan.. rumah saya kan baru ade tenet..alhamdulillah.. lega dan takut sebenarnya..takut terleka depan komputer..hmm tpi khair enshaallah.. saya dua bulan lepas la kalau tak silap *malas nk kire detail2.. hmm saya dan kawan2 saya pergi dream park..

whoa.. memang terbayekkk punya la.. kata org..jauh perjalanan luas pemandangan.. oh!sukanya saya dengan ungkapan tuh..
kami pegi free mree..ingat tak ayah angkat saya?..ammu ihab yg cute?.. yeah.. dia la yang bawak kami.. dia kerja dengan bahagian minyak2 ni kat mesir.. macm petronas la kalo kat malaysia tu.. so..dia dapat kupon ke dream park 5 keping.. waaa...tahu tak?..kupon masuk..atau ticket masuk dream park berharga LE60?? sape mau baya?..sekali setahun suda perginyer.. eheheheh

bagaikan org mengantuk disorongkan bantal dreamland sekali nagn tilam2 la gamaknyer..~ah sila jangan dengki okay.

kalau da dapat free tu..sape nak tolak?.. saya dengan happy dan bahagianyer bersetuju laaa...
dream park tu satu taman tema yang sangat sangat la besa.. satu hari round tak habis.. kalau pergi dari pagi sampai malam..sempat main 5 atau 6 game aje.. satu sebb ramai..satu sebb tempat tu memg luas...taman tema kat mesir tk macm kat malaysia.. macm sunway lagoon tuh.. tetibe nampak org pakai niqob main dgn bahagia. semua mcm pelik la kan nengoknyer.,..*saya tak penah pegi sunway
tapi kalau kat mesir.. semua jenis org bole masuk dan tk pelik lg tk hairan.. sebb diorg majoriti bertudung (dan berniqob) walaupon mcm2 style.. yg tk bertudung besenyer non-muslim dan ade je yg muslim sikit2. .. so ntah la..yg penting kami happy..alhamdulillah..

saje je ungkap kisah happy nak hiburkan hati yang lara.. ceh!

hm tengok je la gambar2 eh.. malas da nk type.. teng3...

tadaaa.. ammu ihab bawak kitorg pegi dream park ngan keta.. dream park sant jauh dari tempat tinggal saya..nak 3 jaam perjalann kalau tak jam.. fuh!



family coaster.. wahahahah.. best.. game ni free.. tak kene bayar.. so naik banyak kali pon best!ade game yg kene bayar.. dan ade yg free..


game budak2..err..slow aje..~



ni best!name pe ntah.. tapi best la.. macm naik buaian dari langit..angin kuatt..



ni dah malam.. ni tak best.. wat penig2 itik.. khas untuk kanak2 3 tahun ke atas sampai 5 tahun je..bosan beno..maryam nak sangat naiok.. tak paham kenapa..



bole tunggang kuda.. tapi kami tak tunggang kuda.. alaaa paham2 je laa...sebb
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

kami tunggang unta je.. yippiiii.. ehehehe


ni sangat sangat snagt sangat sangat best.. name dia tornedo.. whoaaa best sangat.. tpi mahal sikit.. kene bayar LE15..hmm tapi okey je.. ;)


kanak2 yg berani dua org tu yg dibulatkan merah.. mihihihi



yiiihaaaaa! tinggi sangat2.. saya rase la. kalau tercabut kerusi tu.. maunyer terpelanting sampai malaysia.. ehehe



okay..family coaster yg kami sempat round 4 kali.. wippi...~



sepatutnya tunjuk ni awal2.. hahaah ticket..free..ehehe



dia suka saya..


okay...paham2 je la kan..



toilet.


rumah kat texas konon2 nya.


boya..



qitorul maut nama dia.. keretapi maut.. ceh.. ngeri taw.. LE15 satu..ade berran??.. wuuuu.. saya memg tak sanggup.. tengok aje nak muntah.. no no no and no...nmpak biase.. tp luar biase.. wuuu



untaaaaa..

kenape unta kene last?.. ntah.. ahahah malas ak susun la tuh!

okay.. sekian. so..kami pegi sampai sana pukul 12 tgh hari.. ade musolla dalam tu..jangn bimbang..main..main jugak.. solat,solat la jugak... ;)

pkol 8 baru balik..ammu ihab amek ..semua letih macm ape....~ 
alhamdulillah


*camera semua sangat2 la berkualiti..ngeeeee

the end.

No comments: