2011-12-06

tik..tok..tik...tok..

salam malam yang sejuk..

bosan rase tulis salam..patutnya baca je bismillah dan tulis je la kan.. hahaha busuk.. malas la tu..hmm macam2.. dua tiga hari ni,ade2 je saya dengar khabar orang2 nak kawen.. acehceh.. yang terdekat ni..kawan saya yang sama baya ngan saya..winter ni dia nak balik kawen kat malaysia.. wah wah wah..seronot bukan main ya..

sekarang umur saya 21 tahun..saya da memiliki kawan yang nak berkahwin,dah berkahwin dan yang nak melahirkan baby pon ade.. seronotnyer saya..

bagi yang nak kawen tu seronot la dia yer tak?.. takkn sedeh plak..lain la kawen paksa,, tapi saya tak rase kawen paksa.. ahahahahah.. mintak maafff... kawen rela la kann.. mesti dalam hati ade taman.. tak pon ade sunway lagoon plus dream park ..(dream park taman tema terbesa kat mesir..nnt saya upload gambar saya pegi dream park eh?..haha)<--sempat je..

yer la ..baru 21,da ketemu jodoh..seronok macam mane tu saya tak tahu la.. tapi yang penting muka tu mesti berseri2 macam baru balik saloon..senyum tak lekang macam baru balik sarkas.. hehe.. seri pengantin katanya.. oke la..saya bagi can laaa...

dan bagai mana pula dengan yang dah berkahwin? 8-9 bulan nak dekat setahun atau nak dua tahun?..saya ade la dalam 4-5 orang yang sebaya saya yang da berumah tangga..macam2 la ragamnya..tapi yang saya nampak macm happy beno je.. hehe masalah2 dalaman kalau ade saya tak tahu la.. (dan mmg tak amek tahu pon..)

mane2 rumah tangga..atau kehidupan sehari harian pon mesti la ade masalah..yang paling penting..cara kite face and handle masalah tu..(wuhuuu..sedap nyer cakap..eh cakap mesti la sedap...) hmm harap2 masa kite2 semua dilanda ribut2 kehidupan tu..kite dapat practic bende2 yang kite cakap mase2 tak emo ni..enshaallah heheh..

dan bagi yang dah nak melahirkan tuu.. maashaaaallah.. mesti la kesronokan yang tak tertanggung2 lagi kan?.. ahahahah.. saya kalau teringat pon rase happy.. ape lagi perasaan ibu2 tu sendiri kan?.. hahaha,mungkin ade debaran sebab first time.. yang penting ,baby yang lahir tu selamat sejahtera hendaknya..

hmmm..dan yang masih single pringle tuu.. yang masih student tu..yang masih muda dan bertenaga tuu, yang masih belajar indipendent di negara luar tanpa keluarga tuu..,yang masih lagi kurang komitmennya tuu..,harap2nya..hargaila masa muda dan mase luang anda sebaik baikny...


pesanan kepada diri saya dan sahabat2.. mari la kite sama2 memanfaatkan masa muda dan mase luang yang ade.. contohnya dengan menghafal al-quran atau menambah ilmu pengetahuan dan sebagainya.. sebab bile da ade komitmen yang lain.. kite mesti akan tertanya2,mana pegi masa2 kosong yang banyak dulu tuh? 

wallahu a'lam



p/s: picless lagi,..sebb ni bukan lappy saya.dan bukan line tenet saya..alhamdulilah line bodben ni laju sikit dari siput.. so,bole buat yang basic2 je.. alhamdulillah..time kaseh banyak kepada birha dan ahli bait khansa~



No comments: