2011-12-18

its okay to feel bad


ade satu mase..kite rase sedeh sangat..ya..kite ade masalah..masalah yang kite tak nak atau malas nak share dengan sesape..kite runsing..kite serabut..
rase dunia ni berputar laju mengalahkan gasing..
rase semua orang yang berjalan langgar2 bahu kite dan terus berlalu buat tak tahu..kadang2 kite terjatuh..tapi bangun balik sambil kesat debu kat tangan ..mata bergenang masih pandang bawah.. 
sampai satu masa..rase penat nak menangis..penat nak tahan air mata..penat nak fikir..rase nak biar je diri melayang macam kertas ditiup angin..
kite hela aje nafas yang berat tu keluar..orang yang memandang,ade yang pandang sambil wat tak tahu..ade yang buat tanggapan sendiri..
 kepala diorang penuh dengan macam2 tanggapan..cakap itu cakap ini..nasihat itu nasihat ini..kutuk itu kutuk ini.. seakan2 melarang dan menegah kite dari bersedeh..
namun.. diorang sendri sebenarnya tak tahu ape yang ade dalam kepala kite..dalam segala macam  cakap kata dan nasihat yang dilemparkan..
sebenarnya mereka langsung tak tahu apa yang dalam hati kite..kite hanya sedang bersedeh dan melalui saat2 sukar..yang kita juga keliru apa puncanya. 
dimana kite memerlukan mereka untuk  paham bahawa kita juga manusia biasa yang punya hati dan perasaan.










p/s:maaf jiwang karat berkarat..

No comments: