2011-06-22

insaf

salam.banyak kejadian2 telah berlaku dalam diri saya.kejadian yang da berlaku lama.cuma kembali berulang...hampir saya tak dapat nak hitung semua sekali..macam dalam peperangan pon ada.. bile ade musuh melontar anak panah,saya cuba untuk mengelak..bile musuh cuba lontar batu dari pelbagai sudut..depan,belakang,atas bawah .kiri dan kanan..ya..tetap saya cuba mengelak.. namun mesti ade batu2 yang tetap terkena dan mencederakan saya..






maaf ,bahasa kiasan saya yg amat tinggi ni..tak tahu la akn difahami atau tidak.. sebenarnya peperangan yang maha dashat ni sedang berlaku di dalam diri ,otak dan akal saya.. dan berterusan di dalam urat darah dan nadi saya.. peperangan ni bermula da lama..dan berlarutan sehingga sekarang..peperangan di dalam diri sendiri..yang melibatkan saya,syait0n,hawa nafsu dan mujahadah..


peperangan ni tak pernah berenti.tapi ada pasang surutnya..adakalanya reda sebentar..dan adakalanya sangat sengit sehingga hampir saja saya mengalah.. namun allah itu tidak menzalimi hamba2nya.. allah dengar doa saya.allah masih bersama saya..menghulur2 talinya..dan saya sentiasa memohon supaya allah sesekali tidak meninggalkan saya dan kembali menarik saya apabila saya leka atau hampir aja putus asa..dan sentiasa mengikat saya dengan talinya..




ade kalanya allah bg petunjuk dan taufik dalam macam2 cara..yang tak terhitung.. membawa saya kepada keinsafan yang membuatkan saya tawar hati dengan diri sendiri.. namun,kadang..ade je saya terlepas pandang hidayah allah itu..


insaf dalam hati..---->saya harap saya selalu mengingati allah dalam semua condition..



berapa banyak ikut hawa nafsu,berapa banyak mujahadah?.. berapa banyak kejayaan menewaskan hembusan dan bisikan syait0n?..kene muhasabah lagi la ni..sesungguhnya allah itu maha penerima taubat..

No comments: