2011-03-26

?malysiaku malaysiamu jua..islamku islammu jua?



salam.. pe ni?? ntah la.. rase nk tulis cam ni.. eih..tetibe patriotik ni nape?..ahaha.. tk der la.. ade nengok dalam tenet tadi. pasal segala jenis bala dan nikmat  yg lately menimpa muka bumi kite yang tercinta ini.. dy tulis..jepun ngn tsunaminyer..libya dgn protestnyer..yaman dgn uprisingnyer..mesir dengn revolusinyer bahrain tunis dan sebagainyer.... malaysia??? dgn fasadnyer yg tak sudah2..


saya terpikir je sebenarnyer.. pendapat peribadi..rakyat malaysia macm tk sedar bala n fitnah besar kat negara sendiri.. bende2 maksiat dibiasekan.. eh..korg (saya juger)  jgn ingt bende yg dibiasekn oleh semua org tu betul eh.. tk semestinyer.. kalau pon kite sorg je menegakkan satu2 perkara,and satu bumi semuanyer menentang.. tk semestinya kite salah eh..


hmmmm.. sekrg..walaupon saya tk cukup kefahaman pasal politik2 nih.. yg latest.. pasal vedio seks yg digembar2 gemburkn mcm gembur tanah subur tuh.... pe semua tuh?.. tk der cara lain ke?.. suke eh main mende2 cam tuh.. ape2 je la dyorg.. sedeh tahu?.. sedeh! mata memandang.. telinger mndengar.. bende2 mcm ni kat tanah air sendiri!jijik!..  malu lagi.. ntah ape2 yg org2 ngara lua ckp pasal negara malaysia tanah air ku nih!.. pasal islam agama terulung ni!


yg org ckp tu tak yah kire la.. yg si pemberi barakah..si pemberi nikmat.si pemberi kebahagiann yg tk mintk dibalas .si penurun hujan..si penyubur tanah...tuan punye alam.. tuan punyer nafas.. tuan punyer jasad..murka bagai nak rak! ade sape2 amek thu?.. (tobat rse cam nk nangis wey..) allah tengook je ape yg kite buat.. masing2 masih (anda dan saya)tak amek pengajaran.. masing2 dgn kehendak duniawi.. masing2 dgn ego.. msing2 dgn riya dan takabbur... msing2 degn jiwa perasan da buat banyak amalan,masing2 nk menangkan haq ..masing2 terbawa2 dek hawa nafsu.. joke !!.. 






dalam mase yg same saya sedeh ngn diri saya sendri jugak.. saya tk punye kekuatan bagai pndakwah2 lain.. jgn ckp pendakwah.. kekuatan bagai kawan2 seperjuangn saya pon saya tak miliki..envy nyer saya ngn dyorg.. saya mcm tk punyer ape2 kelebihan..untuk dikongsi bersama meng'islah' masyarakat.. maaf masyarakat sume ,sebb ade budak agama tk bergerak macm saya..saya cuba..dan masih mencuba.. namun.. cubaan saya mungkin terlalu kecik..dan terlalu lambat..


semoga allah mengampunkan dosa2 saya dan dosa semua umat islam yg terleka dek dunia..~









No comments: