2012-02-22

siapa yang obese sekarang..hah?!

alhamdulillah.. hari ni saya ponteng kelas MC,..saya hari ni tak sihat wokey.. saya sama kawan rumet saya sakinah zamani tuuu.. hmm dia yang demam..dan saya rasa saya migraine la..sebab saya da nak 3-4 hari pening kepala okay.. pening nan tidak mau surut.. so..saya sebenarnya merancang untuk ke sekola.. namun mujahadah yang low battery membuatkan saya terbaring aja... <--migraine ni..

so.. kinah memang demam la.. dia tak pegi kelas quran dia.. saya tak pegi sekolah.. bagus2..#sambil angguk2 gaya opah di kampung..hmm

tetibe saya jadik lapar.. kepala saya tak teringat mende lain da kalau lapar dua tiga minggu ni.. mosti teringat kedai makan indonesia yang terletak tak jauh mana dari rumah saya ni..namanya LA TANSA.. ceh.. nama pon tidak bolh memblahkan diri nampak?.. la tansa tu dalam bahasa arab.. dalam bahasa melayu..'JANGAN LUPA' wiwweeet..

tapi kan..memang tak bole lupa la! seriyes sedap sangat sangat sangat sangat! whoaaaa... saya ni kan..kalau ahli2 sahabat handai yang terdekat memang cukup tahu la yang saya ni memang jenis spesis mamalia berakal yang paling tak makan pedas..sikit pedas pon tk boleh..

namun! sambal LA TANSA telah menjadi kegilaankuw! ohno!.... macam mana tu?.. entah la.. kawan saya kata crew2 LA TANSA letak ubat pengasih kot.. busuk hati you.. hehe.. mana ade.. tapi seriyes.. sedap sangat!

dia ade la satu kertas menu yang dieleminate kiut2.. banyak la makanan indo yang lain.. tapi bagi saya yang paling best dan popular  adalaaaaah! 'nasi ayam panggang la tansa'.. pergh... weeee.. #hanya orang obese dan kuat makan macam saya ni ja yang akan mngidapi rasukan sebegini..ngehehe...

nasi panas..pastu ada ayam panggang panas yang diletakkan salad..cucumber dan tomato dan sambal la tansa..waaaa memang sedap la!

sambal tu pedas sangat! dan manis2 sikit.. dan lemak2 sikit.. saya sendiri takjub dan kagum sampai tenganga2 macam mana saya bole tahan pedas tu.. memang pedas sampai nk menangis2..tapi saya tahan sebab sedap.. whoaaa..tk thu macam mna nk discribe!

harga pulak berpatutan amat! saya seminggu dua ni agak la kerap menampakkan muka kat kedai itu.. waaaa.. saya agak2 la.. crew LA TANSA tu semacam da cam je diri ini yang rupanya da macam dapor rumah terbakar..ashik datang makan kat kedai dia.. eheheheh.. #malu ni..

harganya LE10 je..same dengn RM5 malaysia .. waaa..happy.. nasib bek tak mahal sangat.. kalo tk.. bengkerap la bank HSBC tu.. ekeke..

alaaa bukan selalu saya buat tebiat macam ni. jarang2 sekali.. hmm ni saya rasa.. LA TANSA sendiri tak penah buat promotion se'hot' ini! memang diorg kne kasik saya makan free laa..

saya sampai penah cakap.. "eeey kinah..ana rase kene pegi mintak wasiat kat chef LA TANSA resepi dia la.. kalau dia mati.. tak bole da la nak makan LA TANSA yang sedap"

wahahahah.. kinah kata "nt kawen je ngn chef dia.. "

waa...saya kat adalam hati "nanti saya pertimbangkan" ops! eheheheh..


p/s:saya saja tanak letak gambar.. bia korang sume angau!
p/s:padahal memang tak sempat nak amek gambar saya da habis makan, ehehehe

No comments: