2012-02-04

masalah budak 22

ayyo yo.. kemarin ade sorang itu akhawat datang rumah,... adek la.. dia tanya tanya pulak umur saya berapa.. tibe tibe rase macam kene anemia.. urm.. berapa umur saya?.. uwuwuwuw.. memang tak best nak jawab,.

" hmm enshaallah tahun ni 22" lambat2 je.

 meyampah la saya dengan persoalan jenis tak berperi kemanusiaan dan tak beretika ni..

whoaa..saya da nak masuk 22?.. biar betik?.. hmm walaupun pahit macam panadol..terpaksa saya telan fakta berdarah bahawa saya ni da nak 22 tahun.. tua beno tu.. tahu tak tua tu ape?..tua tu maksud nya bertambah bende yang kene fikir..

buat masa ini. yang paling penting adalah DUIT.. hoyeah.. dunia sekrang sume bende nak kene guna duit.. masuk toilet pon kene bayar tawu?.. dapat pulak saya ni budak yang kurang reti gune duit.. duit itu megalir seperti air sungai nil..,beza dia..sungai nil mengalir tak kering kering. namun duit saya mengalir pastu tak der da la..

kan best kalo macam ni... saya nak beli yang sepeket ade 12 rolls tu..bole?.


dengan duit macam macam kite boleh buat.. nak beli barang senang ..nak tolong orang lain pon senang..nak beli buku senang, nak masuk kelas tambahan senang..senang kate senang lagi menyenangkan la... enshaallah la..

saya sepatutnya da umur 22 ni..dalam bank seniri tu sepatutnya da ade dalam 10,000 ringgit malaysiah da.. namun.. itu hanya la drama semata2.. dalam bank saya ade dalam 10 hengget je taw! ciskek betul saya ni..

duit belanja bulan bulan pon mintak ngan abah.. saya bimbang memikirkan masalah ini... saya segan sebenonya mintak duit belanja dengan abah saya.. namun,, kalau tak mintak.. nak bayar sewar umah dengan ape? nak bayar duit makan dengan ape?.. duit pengangkutan awam ?.. duit baiki rumah ? macam2 tau takkan nk lukis  duit atas kertas pastu kumpol sampai cukup LE1000 ??.. wuhh.. berat66..

hmm tu la pasal.. saya perah otak sampai kering mengalahkan kene spin dengan mesin automatic taw..tk thu jugak nak buat macam mana untuk menambah pendapatan dan membantu mengurangkan beban ibu dan bapaku..saya akan terus fikir..  mungkin dengan cara berjimat cermat kot?.. hentah la..

sila berjimat chermat dan sila menabung!!! peace



p/s;berjimat cermat amalan mulia.

No comments: