2012-02-26

saya nak allah pandang saya dengan love..sob..sob..sob

ok.. allah bagi hint lagi., #semoga saya tak tergolong dalam golongan yang mengabaikan hidayah dan taufiq dari allah.. amiiiin... sila seram dari golongan ituh..

saya sebenarnya terkejut sangat sangat.. hmm ..sebab.. tadi saya bukak bukak facebook..allah telah mengarahkan otot otot mata saya untuk menggerakkan bebola mata saya  dan fokuskan kornea mata saya untuk memandang satu status ni..tanpa memandang ke status2 lain yang tak kurang hebatnya..

sebab saya memang macam agak kacau sikit dua tiga hari ni.. dan agak terbawa2 sikit,, #cakap je la yang ko terleka  banyak sikit.. hadoi laa...hmmm macm tu la.. kepala saya runsing pikir kan pelajaran saya.. final exam..kelas  jadual.. financial problem dan macam2 lagi perkara sampingan..dan saya masih tak bersungguh sungguh belaja ni.. biase la.. student kan,pikir macam2 perkara sampingan..hmmm

status tu berbunyi begini :

" seorang pelajar yang menterjemahkan perjuangan dalam pembelajarannya ..dengan mengukuhkan imannya dengan tidak mebiarkan perkara perkara lagho menjadi pendampingnya.. "

homaigod okay.... kenapa saya terasa? hmm ya! sebab saya sebanyak sedikit lagho kebelakangan ini.. mungkin sebab saya ****** ?.. ya.. mungkin.. bukan tu pointnya.. #iman turun naik okay..







yang penting..point dia adalah.. mujahadah dalam belajar.. oke?..dan lagi satu.. meneguhkan iman dengan tak biarkan perkara lagha menjadi pendamping..  errr.. saya yang emosi atau ape?.. tensi..tensi...toing3..

yer la.. fine..PERKARA LAGHO... kadang kadang kite cakap tak pe je bukak facebook.. tapi jangan la terbawa2 sangat,,.

kalau sampai nak satu hari tu dok mngadap facebook memanjang..lagho la kan?.. #saya tak kata saya eh... kui3..

kalau dengar lagu.. lupa zikrullah.. lagho la kan?.

kalau baca novel.. sampai lewat solat..lagho la kan?..

kalau main dota.. sampai tak dengar mak panggil..  lagho la kan?..

kalu tengok citer korea sampai tak mengaji quran.lagho la kan?..

kalau buat apa2 saja sampai lupa hadaf sebenar hidup kat muka bumi tu saya panggil lagho laaaa.... #banyak giler contoh..

dengan itu.. kite kata sikit2 tak pe la.. oke je,, tetapi yang saya tak puas hati tu adalah.. TIDAK MENJADIKANNYA PENDAMPING.. paham rtak?.. maksudnya .. tak membiasakan diri dengan bende2 lagho.. langsung.. well?.. paham tak ni?.. maksudnya.. sangat fokus pada pelajaran.. wow! saya salute laaa! toin3! hmmm

untuk menjadikan iman kite mantap.. kite kene la melakukan bende2 yang menguatkan iman.. antaranya menjauhi perkara2 yang lagho.. waaa.. hebat nya.. saya tak tahu la bile sya bole jadi sebegitu hebat?.. dan ini bukan cakap2 kosong.. ia memang da dibuktikan.. hmm..

mungkin bagi org lain biase je.. tapi ntah. bagi saya hebat la.. orang yang bole sangat fokus belajar.. tanpa berminat langsung  #saya sangat memaksudkan kata2 'tak berminat lansung' dengan salah satu daripada.. facebook..twitter..mp3..mp4..games..angrybird..blogging..novel...henfon..chatting..MUSICS...fashions..shopping.. #yer2..saya faham.dunia semua tu..

whoaaa.. anda sangat la hebat peribadinya fizikel dan mental  dan amat la matang andai anda tidak menghiraukan semua yang tertera dia atas bermula umur 12 hingga 25 tahun.. saya kagum ni..

macam mana la saya nak jadi macam tu eh?..

saya harap saya bole belajar bersungguh2. dan tidak menjadikan perkara lagho tu pendamping saya.. step by step okay.. #satu step tu besar mana dan selama mana tu saya tak tahu la kan.. ngeee.. 

semoga kite semua dapat mejalani hidup ni dengan baik dan sentiasa memohon ampun dan memohon barakah dan rahmah dari allah...



aku hamba yang lemah ya allah.. ampunkan la dosa2 ku.. aku sering berbuat dosa.. tapi pengampunanmu sangat la luas..rahmati la aku.. berlembut la dengan ku.. ya rahim.. ya latif... :')



-TAUBAT- never too late..~



p/s: saya tahu point di atas mungkin bende yang sangat biase je untuk sesetengah orang.. ~
p/s:dan sangat betul!..untuk mnguatkan iman..tak leh biasa kan diri dengan bende lagho.. woooo
p/s:contoh2 di atas hanya la contoh.. (tak senonoh la kalo semua tu saya buat)
p/s:susah wey.. ~


p/s: tibe tibe :

cinta bukan sesuatu yang lagho.. cuma kene tengok berapa banyak bende yang penting  (awlawiyyat) kite dah settle downkan sebelum mengcommitment kan diri dengan chenta..
cinta itu suci,..cinta itu anugerah,,
(ini datang dari hati ekeke)

wiwweeeet.. tuih! tayah nak jiwang hokey..~




No comments: