2012-02-15

الله المستعااااااان

hmm.. #berfikir..

hmmm#berfikir..

 hmmm# berfikir lagi..

dari tadi fikir..

saya mintak maaf la.. saya sekarang sebenarnya tengah tacing giler dengan isu rakyat syria.. namun.. tak leh nak salahkan saya tak reti menulis.. saya reti la jugak sikit sikit..tapi saya kurang ilmuwan pasal isu ini.. sorry..jadi saya tak boleh nak tulis banyak.

yang saya boleh tulis.. pasal perasaan saya je la.. #ashik ashik perasaan saya kan?.. eh takkan perasaan awak pulak.. dah ni blog saya.. hmmm

saya tahu..semua orang kalau setakat nk tulis perasaan..semua orang boleh tulis.. nenek saya yang tak pernah bukak blog kat kampung tu pon tahu..#kuang asam punyer cucu..

saya sedeh.. semua orang sedeh.. tengok la dekat youtube ke blog mane2.. belambak diorang yang hebat2 ni tulis pasal syria.. penulisan hebat2..

kat facebook aje pon belambak lambak.. macam macam gambar yang tak terbayang dek akal fikiran kite.. saya tak pernah tahu dan tak pernah kenal siapa presiden syria sebelum ni.. bashar al asaad.. tu la name makhluq allah yang zalim dan tak layak jadi manusia tu.. punya hati keras dari batu.. mungkin hati dia da tak function..tapi allah yang bagi dia hidup dengan hati batu tu.. dia ni dari kecik da terlatih untuk jadi pembunuh..dari kecik da terlatih oleh bapak dia yang extra zalim untuk membunuh bayi2 kecik..




beribu ribu rakyat syria yang kene sembelih dengan rejim bashar al asad ni.. bunuh dan sembelih macm tu je.. diorang ingat ayam ke?. baby baby kecik yang comel tak tahu ape ape..kene sembelih kene tembak mati.. sedehnya hati saya.. nenek nenek tua pon kene bunuh jugak..

kite kat sini..saya kat mesir.. family saya kat malaysia.. anda2 semua yang berada dimana2..masih lagi allah bagi nikmat karunia untuk merasakan keamanan.. sumpah..kite takkan dapat rase atau even nak bayang pon kesakitan jiwa dan fizikal mereka orang2 syria atau mereka2 yang ditarek nikmat keamanan ni.. tak yah tipu la.. memang kite tak boleh nak bayang.. sebab kite tak pernah merasai keadaan tu.

kite tak boleh bayang macam mane kene tembak..kene seksa pedih2..kene pijak..kene rogol beramai ngn askar2,,kene bakar sampai rentung.. kene korek kepala..kene cabut kuku... kite tk boleh bayang perasaan tengok ayah kene tmebak sampai kepala berkecai.. kakak kene rogol depan mata.. mak kene tembak mati..adik baby kene sembelih hidup2.. kite tak boleh bayang!...

hanya mereka yang merasai mende2 ni je yang tahu begaimana rasa keperitan yang tertanggung.. hasbiyallahu wanikmal wakeel....



oleh itu.. kite yang hidup tengah senang lenang ni.. banyak2 kan la berdoa untuk kesejahteraan mereka di syria dan negara2 islam yang lain.. hanya doa yang boleh kite sumbangkan tanpa ade orang nak halang.. tanpa bersusah payah.. tinggal angkat tangan ..ikhlaskan hati.. fokuskan minda.. yakin betul2.. dan lafazkan doa2 yang kite nak allah dengar.. allah maha mengetahui semua bende yang terjadi dalam dunia ni.. tinggal kite berdoa...~






p/s:sorry..saya tak pendai sangat bercerite pasal ni.. sedeh la. ~
p/s:nanti saya copy paste satu blog best pasal syria.. dia punye rmantap.. tengok la nanti..enshaallah..
p/s:semoga allah menguatkan mereka saudara2 kite kat sana..~








No comments: