2012-02-03

saya tacing lagi

 hmm.. saya tengah sedih ni.. sedih lagi kan?.. ashik sedih je memanjang.. yer la.. orang orang tacing memng macam ni.. saya esok enshaallah ade camping selama 4 hari... saya tak tahu adakah saya berkesempatan untuk jumpa kali terakhir dengan ustaz muhammad ramadhan yang akan bermusafir ke indonesia dengan anak angkat kesayangan saya...

wuuu..saya kata adek angkat.. tapi bapak dia yang kata anak angkat.. tk kisah la mana2.. yang penting saya sedeh la...

ustaz muhammad ramadhan ni orangnya baik sangat sangat..antara orang orang baik yang saya jumpa kat mesir.dia number dua la. sebab number satu mesti la ayah angkat saya..maksudnya antara orang arab yang saya thiqah ade dua je buat mase ni kat mesir ni..ceh... hmmm...

ustaz muhammad ni baik dengan semua anak anak murid dia.. semua anak anak murid sayang la.saya baru yang umur ustaz baru tahu nak masuk 24/25..ceh.. tipu saya dari awal nampaknya.. tpi tak pe..saya tak kisah pon umur ustaz tu berape.. yang penting..saya sebagai orang yang asing di perantauan ni berasa sangat bershukur dengan kehadiran ustaz muhammad yang sangat banyak membantu dan membuatkan saya menyayangi bumi mesir ni..

yang tambah sedih sebab saya sangat sangat menyayangi anakanda ustaz yang comel kemain..SAMAA.. saya mesti akan rindu kaw2 dekat samaa si kecik itu.. senyuman dia.. tangisan dia...gelak tawa dia.. keletah dia.. ciuman dan pelukan manja dia.. oh! allah bagi la kekuatan.. ini sangat sangt memeritkan ulu hati okay..

jam saya okay.


dan juga isteri ustaz  ukht syaimaa yang sangat baik dan sentiasa senang melayan saya walaupun saya ni boleh kata kerap juga menyemak kat rumah dia.. :) gara gara nak jumpa samaa.. mase tu dia cakap dia pregnant anak kedua..saya gembira sampai tak boleh duduk diam. saya sangat happy.. :)

saay doakan mereka yang terbaik.. saya nak nagis sekarang ni.kbai.

saya dedikasikan lagu feberet tacing saya..(memang lagu ni untuk org mati..tpi perpisahan pon bole) nah! :

kalo dgr ni.memang wajib la pecah empangan wuuuuu...sob..sob..sob..sob..... (T_T)

walaupun kite berpisah jauh.. ukhuwah kerana allah itu pengakhirannya di shurga.


Telah tiba saat waktu kau tinggalkan kami
Kerana takdir yang Maha Esa telah menetapkan
Sedih rasanya hati ini bila mngenangkan
Kau sahabatku kau teman sejati

Tulus ikhlasmu luhur budimu bagai tiada pengganti
Senyum tawamu juga katamu menghiburkan kami
Memori indah kita bersama terus bersemadi
Kau sahabatku kau teman sejati

Sudah ditakdirkan kau pergi dulu
Di saat kau masih diperlukan
Tuhan lebih menyayangi dirimu
Ku pasrah diatas kehendak yang Esa

Ya Allah,tempatkannya di tempat yang mulia
Tempat yang kau janjikan nikmat untuk hamba Mu
Sahabatku akan ku teruskan perjuangan ini
Walau ku tahu kau tiada di sisi

Perjuangan kita masih jauh beribu batu
Selagi roh masih di jasad hidup diteruskan
Sedih rasa hati ini mengenangkan dikau
Bagai semalam kau bersama kami

Moga amanlah dan bahagia dikau di sana
Setangkai doa juga Fatehah terus kukirimkan
Moga di sana kau bersama para solehin
Ku sahabatku kau teman sejati

jazakumullahu khairn kathira ala husni ta'mulkum :')

p/s:gambr isteri dia tidak bole dimuatkan di sini. :)

No comments: