2012-02-13

bukak sekola -pizza n crips - valentines

oke..sekolah baru bukak.. yeah.. rase macam lain je bile dua bulan cuti, ceh. nak pegang pen pon kekok#melampau..
12 feb 2012 bukak sekolah untuk semester 2..same tareh dengan kematian sheikh iman hasan al banna tokoh agung islam,merangkap pengasas gerakan ikhwanul muslimin..semoga allah merahmati beliau.

hari ni hari kedua..cewah..cam semangat la pegi sekolah kan.. macam biase la.. tak ramai lagi kelasnya.. sebab baru bukak..saya masih tak masuk kelas sebab tak jumpe cari kelas gara2 diorang ni sangat suka main tuka tuka kelas.. yang pening nyer saya la jugak..lama2 saya duduk je dekat ofis.. dah2 tak jumpe.. teringin juga saya mengucapkan salam menengok2 pizza,crips dan senwic2 lazat melampau  kepada mak cik mak cik dan pak cik pak cik dan abang abng hensem kantin.. ehem!

so..saya pon order la satu pizza sosej bersaiz kecik dan sekeping crips ayam yang bersize sederhana.yang da naik harga..grrr.#i like food..wehehe.. tuhaa..awak tu. kerut kerut dahi. mata macam bulat.. tak yah nak buat tekejut sangat eh.. nampak macm saya la yang obese kan?.. saya share dengan cik kinah okay.. bahagi dua.. bukan saya makan sorang..

 lepas dah kenyang2.. ape lagi.. balik la.. kami balik jalan kaki.. jogging la hendaknya.. (lepas da membaham pizza dan crips dengan kadar kelajuan roket) sampai senak2 perut sebab jalan time kenyang.. miahaha... lepas tu dapat request dari kinah nak minum a'sir asob pulaaak (air tebu:kat mesir memang belambak kedai jus yang kite boleh order dan minum dengan kadar segera dan pulang dengan muka riang kekenyangan).fine!

ape yg saya nak cerite sebenarnya ni??? hadoi la.. saya niat nak wat muqaddimah je tu tadi.. hmm terpanjang plak.. macam karangan SPM pon ade.. sorry2.. saya nak menyuarakan kegembiraan hati saya bile banyak melihat post2 dan kartun2 dan pesanan2 anti valentine kat facebook.. pastu bile saya tengok jam.. masih lame lagi nak 14 feb.. time saya tengok tu.. baru 8/9 feb..

mashaallah.. senang hati saya.. orang ramai mule sedar dan berusaha dengan gigih untuk mengusya anak anak muda dan tua dalam facebook..sekurang kurangnya ade yang terbaca pon oke.. tentang hari vlentine yang diharamkan ini.. supaya masharakat dapat gambaran bahawa menyambut mende alah ini jugak merupakan satu dosa... so..bile dia tgk org muslim bervalentine sana sini.. dia akan tahu bahawa mereka ni melakukan dosa..sama macam dosa dosa lain.. tak der la pandang biase je macam comolot2 kat KLCC park tu same macam makan nasik kat warung.. ~ ops!

penig dengan ayat keling saya?.. okay je..

agak mengganas ayat dia..tapi itu la hakikat~

kalau mereka2 yang suka membiasakan maksiat menjadi perkara biasa dan dipandang enteng.. kite pon enshaallah cuba dan mampu untuk membuatkan dosa tu dipandang sebagai dosa yang allah marah bile kite buat dan biase kan..~ cing2.. tolong jangan pening okay..

mungkin sebab saya tengah megren kot.. saya takut jangkit je..

so.. saya suka la nengok ramai orang post2 pasal keharaman hari valentine ini. semoga allah merahmati dan memberkati usaha usaha ini ..dan hidayah itu milik allah.. ~

p/s:yang buat dosa selain valentine pon sila bertaubat ya.. kite disarankan untuk bertaubat setiap hari.~kerana setiap masa buat dosa.. wooo aku hamba lemah..sob..sob..

No comments: