2012-02-29

keputusan mega raksasa.

hmm.. nervous plak tetibe.. pernah tak kite semua buat keputusan dalam hidup?.. keputusan besar yang bakal memberi impak yang agak la besar dalam kehidupan kite?... keputusan yang kite ambik risiko yang membunuh.. keputusan yang perlu dibuat yang kite timbang dengan akal kite sorang je?.. keputusan yang tak ada masa banyak untuk fikir?.. tapi harus la tepat.keputusan yang akan membuktikan sejauh mana kematangan kite .. walwehh.. berat bangat nih #kata bibik saya bila masa ada bibik tataw..

yer.. ade masanya..masa untuk buat keputusan mega raksasa ni tetap akan datang.. dari situ baru la kite nampak kite ni panjang akal atau cetek akal.. hmm

dan bile kite nak buat keputusan ni..kite tahu apa risiko risikonya dan kite bersedia untuk menghadapi cabaran2 dan impak dari hasil keputusan itu..apa pon ia..

dan.. bila satu hari nanti kite seakan akan berat untuk menghadapi impak yang mungkin negative ke atas diri kite hasil dari keputusan mega raksasa tu..kite sesekali tidak boleh nak suke hati menyalahkan sesiapa pon melainkan diri kite saje..sebab kite yang amek keputusan untuk membuat keputusan itu..walau dengan pengaruh sesiapa pon.. tetap kite yang bertanggung jawab atas keputusan tu..


bile SENDIRI buat keputusan .. sama sekali tak bole salahkan orang lain lepas tu.. ~

so.. sebelum buat keputusan tu.. doa la banyak2 kat allah dan memang kene berserah sepenuh hati kepada allah yang maha kuasa menjadikan sesuatu..~ dengan sangat yakin!






p/s:merepek merapu ni pon tak tahu kenape.. ~
p/s:oke.. nanti kite tengok.. matang ke tak kite nih..
tibe2: article ni tak der kaitan dengan saya oke.

kbai..wassalam.


No comments: