2012-03-25

me bookstore and hanah

salam.

ingat senang ke untuk seorang pelajar sekolah menengah untuk kumpul duit belanja sampai RM35.99?.. bukan mudah tau.. saya kumpul tu sebab .. mak ayah saya kurang senang saya habiskan duit beli novel.. cam mengarut la kotnyer?.. hahahaha saya tak tahu.. mungkin sebab beli novel RM35.99,pastu baca semalaman.. dan habis la RM35.99 tu?.. ntah.. bagi saya konsep baca novel tak macam tu kikiki.. mungkin bagi parent saya..beli buku2 yang berfaedah tu lebih baik.. tak yah nak komplen banyak kalau da gune duit orang tu kan.. wagagaga..

so sebab stress my parent tak puas hati saya habiskan duit belanja beli novel.. da harga standard dia cam gitu...saya pon kumpul la duit sendiri.. dan saya berjaya.. it wasn't in a month.. it was in three months,.. ciskek betul.. baru saya dapat kumpol RM35.99..time tu saya sekolah kat kelantan.. so saya dapat duit poket bulanan.. kalau tak memang tak terkumpol jugak.

so that friday..outing sekolah..saya memang dalam kepala akan ke KBMALL memang hanya untuk beli satu novel.yeah yeah..saya selalu beli novel.. tapi kali ni special punya! saya beli dengan duit sendiri.. #saya rase macam nak nanges terharu taw!

sampai ke KBMALL..saya meluru ke pintu masuk POPULAR bookstore.. tu je yg paling best kat kelatan.alhmdulilah.saya pon pegi la kawasan-rak2-biase-lepak.dan dengan hati yang riang ria di hari raya membelek setiap buku yang ada.. macam biase la. org masuk bookstore memang takkan sekejab kan..

saya memang akan menghadapi masalah yang sama setiap kali ke bookstore.. lepas lebih sejam setengah (paling sekejab) kat tangan saya akan ade at least 3-4 buku..yang saya memang sampai nak menangis nak pilih nak beli yang mana satu... tu adalah 3-4 buku yang terbaik yang saya pilih dari timbunan2 buku yang terpilih.wah.yang pasti each time saya keluar bookstore i will only have one book with me.. sedihnya kisah ni!!!.. #korang jangan nangis ea..

saya seriously sedeh ..yer la.. duit tak banyak..memang akan boleh beli satu buku sajew.. kalau saya ke bookstore dengan adek saya raihanah..(dia novel freak jugak) so shok la duduk lelama kat bookstore..tak banyak komplen..dia cari buku dia..saya cari buku saya. lepas tu,dia memang terpaksa bersabar bile terpaksa berdiri terpacak sebelah saya in about 15 minutes memandang ke arah 3-4 buku yang saya nk pilih dengan muka sad puppy dog eyes yg sangat stress.,dia pon tahu saya nak sangat sangat2 beli semua dan saya TAK LEH nk afford. dia akan berlaku dialog yang macam ni :

lah : hanah,which buku you will prefer for me to buy? the blue one or the hijau one?
hanah : i think the blue one kot..macam best je.(after belek2 here and there)
lah : hmm oke la.. i'll take the hijau one.
hanah : err =_= .oke.


see?.. hahaha tapi dia memang takkan frustrate.. kikiki.. penyabar adek saya ni..~ thats why i love her so much. the kind yang pandai sabar dengan saya without mengungkit merungut..

 .haha.. sebenarnya ade satu rahsia ..yang parent saya sampai sekarng tak tahu.. wahahah <--derhaka kah saya?woo

saya penah sekali tu kat kelantan.. saya baru dapat duit belanja bulanan..nak2 pulak esok tu outing! walawweh abah..wrong timing la.. tahu tak?..esok tu saya beli dua buku instead of satu buku macam biase.sebab saya rasa duit saya banyak sangat time tu..cukup punya untuk belanja sebulan.. wahahahaha..then saya pegi kat ayah saya..saya cakap..abah..ni buku yang lah cakap nk beli tu.. behind my back ade satu lagi buku yang "lah tak cakap kat abah lah nak beli.. lah beli je ikut suke hati",.wang wang wang..

hmm gitu la story nyer..

time balik malaysia hari tu.. haha..saya ade duit gaji sendiri..so..saya pon beli la stok novel nak wat balik mesir.. duit sendiri la kate kan.. cehceh.. saya beli dalam 3-4 je.. sebab saya takut tak baca buku sekola..
saya sangat bahaya.. saya tak boleh start a novel kalau saya tahu saya tak der masa.. sebab saya akan membeku di satu sudut sampai habis buku tu.. kan ke teruk tu?.tak buat keje lain la saya... saya tak suka..baca ..stop..baca ..stop.. erghhh.. hate it.

so..balik to the story of my first -novel-beli-sendiri : saya dapat  buku ni : "The Curious Incident of the Dog in the Night-Time"


rindunya buku ni..~ oh!



saya dan hanah suka baca novel.. hanah suka baca novel melayu dan english..saya tak suka novel melayu.. so bole cakap novelholic jugak la.. saya tak tahu bile saya start suka baca novel.. baca novel english tak semestinya pandai english.. my english is so horrible oke.. tapi oke je la.. belajar la.. bahasa korea tak pas pas lagi.. bahasa mexico pon tercungap cungap..  i love languages! :) alhamdulillah.

#bahasa melayu pon tak pas.tak yah cakap banyak.. (pas bahasa bercakap harian je la kan)





p/s: i miss hanah.may allah bless her :')
p/s:sekarang tak der mase sangatt baca story book laa.. :(



kbai,
wassalam.

No comments: