2012-03-14

laporan semasa

salam sejahtera salam muslim sedunia.. salam 1 Malaysia. .. alhamdulillah.. nampaknya mesir da menunjukkan gaya nak bertukar musim.. dan yang pasti bagi kanak kanak yang badan perasan kuat dan gagah perkasa macam the hulk tetap tak dapat lari daripada demam,selesema dan batuk batuk.. alhamdulillah.. allah masih kasi oxigen secara free dan tak putus putus bekalannya.. dan masih kasi tangan kaki dan sendi sendi bergerak tanpa halangan.. bangun pagi tadi alhamdulillah tak ade yang lumpuh.. walaupun dosa tak terhitung banyaknya..allah masih kasi peluang untuk kite semua mengucapka lafaz istighfar dan taubat enshaallah~



laptop saya baru baiki.. tapii..erghhh.. ade je yang masih tak betull.. dah dah dah! malas nak cakap pasal laptop.. tension tahu?..

soalan2 bodoh  kurang bijak dari saya :

1.kenapa ramai ramai pemimpin negara atas muka bumi ni yang tahu tentang penyeksaan ke atas rakyat2 syria yang melampau lampau tak berbuat ape2? hantar tentera ke?.. buat meeting  ke? bincang ke cane?.. ke diorang ni memang tak der kuasa?.. saya tak rasa logic bile kite punya ramai manusia ni yg nak menentang kekejaman tu tak boleh nak kalah kan makhluq2 terkutuk tu.

2.kenapa kite terlampau boleh meluangkan masa berejam untuk bende2 yang buang masa..tapi nak solat nan lima minit tu pon tk khushu'.. tak seronok ke solat tu?.. #jawapan dia.. jiwa hamba tu tak terisi dengan kehambaan..~ <-- betul kah?

tu je wat mase ni..













p/s:masih haru biru dengan jumlah kanak kanak dan bayi yang diseksa,dirogol,dibakar,disiat siat kulit dan dibiarkan mati pelan pelan di syria.. :'(


No comments: