2012-04-23

post basah baik punya..

bismillah.


AMARAN :POST INI ADALAH POST GREAT WALL OF CHINA OKE..SILA SEDIA BANTAL EMPUK DAN POPCORN.DAN BAGI YANG TAK MINAT BACA NOVEL BOLEH DUDUK JAUH SIKIT..YANG MINAT TELENOVELA TV3 BOLE TIDUR SEKARANG JUGAK.. YANG MINAT SEJARAH BOLE LA BACA.. EKEKE.. :)







sebak nya la rasa hati ini. nak menangis nak menjerit segala bagai..rase nak berlari selaju laju dan sejauh jauh mata memandang.. giler kan perasaan rindu ni?.. giler lagi perasaan sayang.. allah..andai allah campak kan rasa rindu dan sayang ni dalam hati kite.. buat la ape bende pon..tk boleh nak kikis walau terpisah berjuta juta batu.. woooo.. walau susah mana pon nak kontek.. walau ape pon..

kite akan sanggup nak buat ape saje asalkan kite dapat berhubung dengan buah hati kita, mahal la macam mana pon kredit ,banyak mana pon habis duit.. sanggup.. asalkan dapat berhubung.. #nak nanges nyaaa..

kalau kite nk berhubung dengan orang yang kite sayang..orang yang kite senarai masuk kan dalam list kekasih-kekasih-hati ku-di abad- ini. mesti kite akan cari jalan yang paling baik punya .. hmm tapi kenapa kalau kite solat tu macam ayam nak makan nasi je?.. patuk patuk?.. bukan ke allah tu pon kekaseh number one di hati kite? kenapa kite tk persembahkan solat yang terbaik ,terkhushu' tersmart,terhagung dan ter the best untuk berhubung dengan kekasih hati pengarang jantung kita?.. kekaseh yang ade all the time ngan kite,kekaseh yang bagi kite segala bagai nikmat dan dia juga la kekaseh yang memberi cinta sesama kite di dunia ini..oh! adakah ini sudah dikategorikan sebagai pencinta dunia?.. waliyazubillah min zalik.~

iya..iya... malam tadi saya tidur..lewat malam sangat sangat ade la terdengar ringtone sleep-song dari atas meja sayup sayup kedengaran,saya yang tidur baik punya di gembar gemburkan dengan angin yang bertiup dar tingkap yang tak tutup, (gara gara panas) dengar  tak dengar je teponnya.. saya raba raba meja dan silent kan saje.. degil ini budak.. pastu tetibe saya diserang perasaan menyesal la pulak.. ish! kene cek ni. takut ade msge urgent ke kan?..ade org meninggal ke? err saya kembali meraba meja dalam gelap..dalam hati cakap,kalau msge dari ettisolat company memang saya akan pergi buat serangan padu punya..

hmm da nama pon mamai..wajib la saya bukak mata dalam kurang dari 20 darjah je la kan.. anak mata saya memang fokus kat sender je la kan,.. msge nampak gitu gitu je. adoi laaa tak nampak la pulak.. saya besar kan sikit je lagi mata.. saya nampak number tu unknown.. alhmdulillah.. yang penting bukan dari ettisolat company la.. saya kata elok saya bukak msge tu esok je la.. kata orang tak manis baca msge masa mamai.. oke..saya pon sambung tidur dengan kebahagiaan yang sedikit terganggu.. namun nyenyak. alhmdulillah.

esok pagi macam biasa.. solat subuh dan sedikit agenda pagi ..elok elok2 saya tengah mengaji ..tetibe macam nak sebak.. tak tahu kenapa.. mesti org cakp.. baguihnya budak ni..baca quran sampai sebak sebak.. padahal dalam kepala saya ada bende lain.. baru  saya teringat,perkataan paling last yang saya nampak kat skrin tepon masa saya mamai tu... "أ.احلام " wuaaa.. yer! baru saya teringat msge tu,dengan bergaya sekali saya mencapai tepon.. dan laptop sekali gus!

terus saya bukak laptop dan meng'on'kan Low Rate Voip acc saya.. ya.. ternyata kredit tinggal seto'et saje..bende bertuah ni makan duit sangat la banyak.. saya makan bulanan tak banyak cam tu..tapi tak kisah la.. demi buah hati.. sebab saya da kol buah hati saya minggu lepas.. parent and family,dah tinggal separuh lebihh.. so saya buat keputusan untuk kol aje la buah hati yang kedua saya ni ehehe..

saya terus mendial number yang tertera..dan tunggu.. tak sampai 10 saat.. waaah! kedengaran suara ustazah kesayangan saya di hujung talian... dia on the spot boleh cam suara saya yang garau garau  macam baru sembuh sakit tekak.. yer la.. baru bangun tidur kan tadi?? saya dengar suara sazah clear je.. sazah yang dengar suara saya putus putus.. wuekkkk.. terpaksa la saya korbankan keayuan dan kesopanan saya sebagai muslimah sejati dengan menjerit jerit meninggikan sedikit suara saya.. sikit tu pn dah bergegar meja .hehe.. dengar je suara sazah.. saya rasa nak nangis.. sedeh sangat..dalam kepala da macam ade filem roll ..teringat zaman kecik kecik membesar bawah jagaan sazah.. bawah bimbingan sazah.. sazah ajar masak..ajar quran.. ajar bahasa arab.. ajar nashid..ajar macam macam la.. kire saya ni memang la bukan budak kurang ajar eh.. ~ wiwweeet..


walaupun kami bercinta berkaseh sayang kerana allah tak lama..dalam 2-3 tahun je kot?.. tapi subhanallah.. allah bagi rasa cinta tu dalam hati kami.. sehingga saya sangat menyintai ustazah saya dan keluarganya dengan cinta yang sangat mendalam. wiwweet.. oh!sorry,ade setitik air mata di situ..~

ustazah sangat hebat.. dan sangat baik hati. ntah la.. dengan saya sazah baik je.. ahaahha ade je part2 yang kadang kadang saya tak setuju dengan tindakan beliau..saya hint sikit sikit.. sazah tak nampak jugak..saya diamkan aje.. beliau tu kan cikgu saya.. saya tak tahu cane nk cakap atau membetulkan kesalahan cikgu.. bia la cikgu lain yang buat.. sebab kadang kadang tu saya tak kisah pon dengan kekurangan yang ade pada ustazah.. sebab saya rase saya jauh lagi banyak kekurangan dan sebaiknya terime saja kelemahan orang lain supaya kite semua bole fit in dengan sejahtera..#bukan kesalahan jenayah atau ape2 eh.

itu la ustazah Ahlam saya..umur da 34 tak silap saya.. masih cantik.. lantang bersuara dan suka bershair,dan suka memasak.. ade sesetengah orang takut ngan sazah ahlam ni.. macam garang jugak kot?.. ntah la.. ade anak 3 orang ..dua sempat ngan saya.. sorang tak sempat.. isra 8 tahun ,alaa tak ingat  dan abdur rahman nak dua tahun .. mungkin sebab tu kot saya nak namakan anak perempuan sulung saya isra' ? eheheh.. sempena nama ummu isra'..

ape pon.. ustazah dari first kenal sampai sekarang,tak pernah melayan saya dengan layanan yang tak baik.. husnul mua'malah kata orang..sangat baik.. pernah dua kali yang saya ingat saya pernah menyinggung sazah.. agak sensitive orangnya.. saya bergurau..dan lepas habis cakap je saya tahu sazah tersinggung..alamak..saya tk tahu nak buat ape.. saya sedeh sangat. macam biase la.. mesti hantar mseg mintak maaf dan menangis tersedu sedu.. (style saya la tu)walaupun rumah sazah depan asrama saya je ponnn..~ accepted! hahah sazah tak marah da.. saya senang hati..~

saya sayang ustazah..dan saya rasa ustazah pon sayang saya.. alolololo geli nya laa.. ehehe~ #tak geli pon?.

waaah..kalau nk cerite kisah saya dengan ustazah Ahlam,boleh buat novel lagaknya.. terlalu banyak kenangan manis antara kami berdua dan berlima.. (saya,sazah,ustaz,isra,alaa) haha.. tu la.. len kali.. don't count the year..count the moment, agagaga.. biarpun dua  tiga tahun..jangan dihitung jumlah masa tu.. hitung la saat2 manis dan kenangan yang kite spent together.. masa2 berkualaiti la maksudnyaa..

saya bershukur allah menghadiahkan ustazah Ahlam dan family masuk dalam lipatan sejarah hidup saya..pernah sekali saya upset dengan ayah saya.. saya marah sebab ayah saya tak datang hari tu ke asrama macam yang dijanjikan..hari tu birthday saya oke.. saya merajuk la kiranya.. #hodoh betul..  saya pergi rumah sazah..nagis la.. ape lagi. tak der keje lain gamaknya budak ni.. saya cakap kat sazah.. saya marah..  abah tak datang..sedangkan hari ni birthday saya.. sazah pujuk saya..dengan macam macam gaya.. sazah kata.. tak baik marah kat mak ayah.. tak berkat.. sazah kata.. allah ade plan bende lain kot.? :)
saya diam saje.. masih tak berapa puas hati.. last2 ayah saya datang bawak teddy rabbit yang sangat comel. hahaha abah lewat pegi beli hadiah dengan kakk saya yang terchenta itu..~penat je merajuk..rugi ayer mata emas saya..

hmmm.. tadi pagi kol.. sazah da selamat sampai ke malaysia. untuk buat visa nk balik yaman.. saya sedeh sebb saya kat mesir.. tak dapat jumpa..  da berapa tahun tak jumpa..alhamdilillah..allah bagi lagi kami bercakap kot talifon... 4 tahun  tak jumpa... nak pecah jantung hati saya tahan rindu..

"jarang jatuh .. bila jatuh..memang yang baik punya.." :)

semoga allah permudahkan urusan sazah dan keluarga dunia dan akhirat.. :)
i miss you with all my heart. :')

isra' bint abd kareem


alaa bint abd kareem


ni pekerjaan saya.


isra' pakai baju kurung






p/s; thanks abah,sekolahkan lah kat situ dan kami bertemu.. ~ <3
p/s:walaupun saya pelajar yang terpemalas di alam semesta dan sazah memang mengakuinya..kalau boleh nak kasi sijil penghargaan dan surat pengakuan..~ =_="


p/s:panjang meleret.. yer la.. saya nak baca esok tua tua nanti.. dengan isra ehehe..woooo..~




kbai,
wassalam..

2 comments:

Bintu Qist said...

Salam K.Lah...

Huhu... Ana pun rindu Ustazah Ahlam.. Walaupun ana hanya kenal dia 8 bulan je masa ana F1... Wow~~ Masih muda masa tu~~ XD Sedar tak sedar, ana pun sekarang dah Form 5..

dutasurga said...

tu la dila.. sedih kan.. nak ngis je rase.. ~gulp..memg da besa la form5.haha :P