2012-04-14

pisang jangan berbuah dua kali oke! sekali berbuah banyak tak pe...~

bismillah..

semalam kinah kate kelas tahfiz tak der..semua cuti gara gara nak exam.. mengikut jadual,saya ada exam hari sabtu ni..tapi bila kinah kate markaz tahfiz cuti,saya menjadi girang ala ala nak menari samba gitu.. namun,malam sabtu tu..saya tetibe menjadi resah dan gelisah.. betul ke cuti..ke kelas kinah aje yang cuti?.. ini sudah tidak selamat ..

saya terus mencapai empon yang buat buat bergaya yang sikit lagi nak jatuh dari sudut meja.saya koling koling  la ustazah tahfiz saya.. henghh.. tk hangkat pula.. kemana pulak ustazah ni memalam?..time tu pukul 11 malam kot.. ah,tk kisah la ustazah nak kemana..yang penting saya kat rumah tengah bimbang ade kelas ke tak sebenarnyaaa??? (sebenarnya tengah bimbang kalau ade kelas saya tak berpaa nak ready lagi untuk hexam ituh) hayyo yo..~

saya kol ustazah lagi satu #bekas ustazah saya selama dua minggu.

lepas ustazah bagi penerangan panjang lebar selama satu nafas,saya rasa macam nak menangis gaya mak hilang anak je.. suara kasi maintain... off je phone..saya pon muka dah macam merana la kan.. yang cuti tu kelas bekas ustazah saya dan kelas si kinah tu je....kelas saya ade..online eh oncall,eh.. on je macam biase! ciskek sungguh..~

maksudnya saya ade EXAM esoknya! ..


                                                 ow men..ow men...ow men...

da la time tu dah pukul 11 lebih.. tak der nyer otak saya nak berkerja sama menghafal quran di malam malam buta..

saya menjadi bimbang..sebab saya mungkin baru settle hafal 78% jew.. wuahahaaaaaaaaaa..~

so hari ni saya pergi je la kelas dengan jantung yang berdegup tak tentu hala.. nak lengkapkan lagi 22% lagi..takut laaa.. nanti ustazah buang kelas. kalau tk lulus.. tanak..tanak..tanak..~ sambil kesat ayer mata yang tersembur sembur..

masuk je kelas,tak sempat duduk lagi ustazah da bagi soalan,hagak la kan.. heheheh saya sengih je la sekerang kerangnya.. buat muka tolong-kensel-exam-hari-ni-ganti-hari-lain-bole?.

namun tak berjaya.. ustazah senyum bahagia nengok muka saya yang kecuakan.. sambil hulur tangan nak buku nota saya.. nak tulis soalan tahriri (penulisan).wuaaaa..

markah penuh 10. saya sambil tenganga nganga dalam masa yang sama tak mo kasi nampak sangat kecuakan dan ketakbersediaan tu.. peluh mengalir laju di dalam kasut pink berkilat saya yang diseliputi debu...err.. susahnyaaaaa... mata saya berkelip pelan pelan je.. tanda tk mo buat exam hari ni..~ tapi ustazah buat buat tak faham kelip kelip mata orang melayu lagaknya.. orang arab experession lain kot?.. err abaikan.

saya pon jawab je laa..sebab ustazah paksa.. yer la.. saya da postpone exam minggu lepas.. ngeheheh.. #ngurang hasam punyer pelajar!

so..dalam kegabraan yang merobek jiwa..saya jawab jugak la.. punyer la ustazah riang memerhatikan mimik muka saya yang jelas terpancar yang soalan tu susah macam hape.. tanpa belas kasihan ustazah buat tak tahu je.. budak malas ni kene ajar sikit ni! <--saya rase ustazah cakap cenggini dalam hati.


lepas nak dekat sejam tu.. saya siap buat..walaupun ade keraguan dan kecelaruan juga pembaharuan dalam jawapan yang saya tulis..saya hantar la ..time nak balik ustazah pon panggil saya.. time tu saya rasa macam dipanggil depan perhimpunan mingguan untuk di rotan tangan sebab mencuri kat koperasi je tau!.. ustazah steady je. senyum je la kan.. ustazah tunjuk la saya silap kat ne.. pastu besar besar ustazah tulis 7/10.. oh! amsterdam sungguh!  tujuh je?????? terkubur hasrat saya untuk dapat 10/10 untuk first exam.. sedeh bangat bangat neh.

saya buat muka seposen.. ustazah tak heran lansung you!.. oke fine la.. saya redha la kan.. sape suruh tk comfirm awal awal ade kelas ke tak.. hmm ketuk ketuk kepala ngan senduk.toink3.




p/s: pemalas macam ni patut buang daerah je.

kbai,
wassalam.





No comments: