2012-04-04

oke..you win..



begini lah hidup wahai kawan kawan..kite manusia hidup tak lepas dari buat silap.sila lazimi istighfar dan solat sunat taubat.



saya rasa nak masuk pusat pemulihan akhlaq la.. macam mana ni?.. gulp! pusat pemulihan akhlaq?.. entah la.. tadi pagi..saya ada kelas tahfiz di hussein.. ya .ya.. hussein yang jauh tak hengat tu.. sedang badan saya lenguh lenguh dan tak berapa sihat.. rasa macam baru kene belasah je.orang pandang pon saya rasa macam nk jeling.. pak ck bus nak bercakap pon saya rasa malas nak layan.. saya duduk sit single dan macam biasa melemparkan pandangan saya keluar bus 24 jim,tanpa mengambil tahu sape sape je yang keluar masuk bus..

kat hussenin..manusia ramai betul,saya turun bus tu pon kene dorong pak cik belakang. tolak tolak orang.. sedikit ketensionan timbul di situ.. saya jalan laju jugak sebab saya da lambat.. ni first time lambat ni.

saya jalan sampai ke depan ,ade budak lelaki umur dalam lingkungan 10-11 tahun lari laju dari belakang..dan melanggar side mirror saya.. ehem! maksud saya sisi kanan badan saya,maunya saya tersadai tengah jalan yang banyak kereta tu.. budak tu chow cin caw macam tu je.. panas terasa hati saya da macam gunung berapi..nak marah banyak banyak pon,budak tu da lenyap dalam keramaian manusia.. nak menagis rasa..

cepat tension mungkin sebab saya tak sihat..badan saya sakit..dan tak brekfes,saya jalan je lagi meneruskan perjalanan ke kelas.. langkah saya terpelahan sebab saya di belakang seorang mak cik yang bersize agak besar.. dia berjalan perlahan betul.. macam orang putus cinta lagaknya.. saya da la nak cepat..tangan saya mengurut2 dada memaksa sabar dan jangan merungut dulu... saya slow ikut langkah mak cik tu.. saya nampak sisi kanan mak cik tu terlanggar buku yang di susun untuk jualan ditepi kedai tu..

"hoi! angkat balik tu.."

suara mak cik penjaga bookstore tu tepat tepat masuk ke telinga saya.. ya.. tak silap lagi.. dia memandang saya,bukan orang lain.. saya fikir dia nak angkat buku tu sendiri ,sebab dia berdiri dekat je ngan buku tu.. saya tak bersalah okay..mak cik tadi yang jatuhkan..bukan saya.. yang nak keluarkan bebola mata bagi kat saya tu kenapa?..saya da rasa nak menangis..mungkin gabungan tak sihat plus da lambat 15 minit..

macam macam manusia.. macam macam ragam..~

saya berjalan lagi lepas mengangkat buku... saya sampai ke kelas.. saya ketuk pintu..

"ustazah..saya mintak maaf lambat.. "

suara da lain macam.. alhamdulillah ustazah mood baik hari ni..sazah tanya kenapa lambat.. tapi sazah cakap okay je.sebab ni first time..di maafkan! fuhh.. leganya allah aje yang tahu.. hilang sikit tension saya..~ terime kaseh ustazah nafisah...

habis je kelas.. saya bad mood.. sebab hafalan delisa saya tak lancar hari ni.. dua dua.. quran dengan matan.. dua dua tak lancar.. saya stress..saya rasa tak guna.. saya rasa nk masuk dalam bilik..kunci pintu dan menangis sepuas puas nya..



saya takut ustazah kecewa ngan saya.. saya takut sazah kecik hati..saya takut sazah marah...tapi..

 alhamdulillah ustazah tak marah.. sazah kata..

"fadhilah.. fokus oke.. sabtu ni sazah nak dengar dari awal. matan dan quran.. lancar.. oke?.. "

saya angguk lemah.. time nak balik saya salam sazah..

"sazah..saya mintak maaf sangat sangat.. sebab saya tak lancar.. "

sazah peluk saya.. dan cakap..

"esokey..."

tak tahu kenapa.. subhanallah allah buat 'esokey' dari sazah tu sangat soothing dan menenangkan.. dan saya rasa sedikit lega... sekali lagi terime kaseh ustazah.. dan terime kaseh allah hadiahkan rasa tenang tu..~

first time saya balik dengan langkah yang sangat perlahan.. saya tak kisah kalau dapat bus lambat.. saya malas nak amek tahu.. saya melayan perasaan..(muhasabah la kot..) saya tahu.. bile hari saya tak kene macam hari ni.. ade la tu saya silap mana mana..saya ligat berfikir.. yer.. saya tahu ..saya ade buat silap...~

balik balik rumah.. da makan makan.. solat zohor.. duduk kejap rehat bersama laptop..~
bukak satu blog yang melalui arus home facebook saya.. oke.. terkena lagi sejuta das.. fine la.. orang buat silap ni.. allah boleh je nak tegur kot mana mana,. thanks again allah.. thanks forever..~ TT_TT

oke..fine la blog yang saya baca tu memang la kepunyaan seorang dai'e yang hebat.. kalau bercakap dengan jari tu.. memang ter zas zas la gamaknya..oke la fine la.. saya silap..dan saya akan cuba tak ulangi..

semoga allah sentiasa bersama saya...
i need allahu..



allah..jangan tinggal kan saya oke..~








p/s: jangan lupakan doa untuk rakyat rakyat syria..
p/s: semoga saya cepat sembuh,.
p/s: saya rasa ustazah baik ngan saya hari ni..sebab minggu lepas saya sms sazah "i love you"


No comments: