2012-04-20

kecewa.

bismillah.

kemarin kemarin pergi ashir,saya kene bayar 1 genih? what?..biar betul pak cik?.. bukn 75 sen ke?.. pak cik tu berkeras nak suruh saya bayar 1 genih? ini sudah melampau..saya cuba la berkeras.. konon2 la keras.. last last memang dia tak mo kasi baki.. panas terasa poket saya kejap..ape dia ingat saya banyak duit ?.. waaa..sejak bile pulak naik harga nih?.. semalam pergi ashir ngan kinah,75 sen.. ooo.. kire ade yg naik ..dan ade yg masih steady la ni?..nak ke rab'ah pon ade yang 75 sen dah..dulu 50 sen je? ape niiiii?..

teka teki :

bende ape yang kalau naik tak reti reti nak turun?

jawapan :

harga barang kat mesir.





sob..sob..sob.. kenapa ngan diorang ni?.. pengangkutan awam la bende paling murah kat mesir ni..tolong la berbelas kasihan sikit..hmmm seriously semua harga barang dah naik. sejak revolusi hari tu kot..semua harga da naik macam ape..

1.gambaree dulu :LE3.50 sekarang:LE4.00 (sandwich udang/lunch saya dulu)
2.kibdah dulu:LE2.50 sekarang:LE3.00 (sandwich paru2/lunch saya jarang2)
3.roti buku dulu:LE5.00 sekarangLE:8/9.00
4.bus pendek dulu:LE1.50 sekarang LE2.00
5.ramsis dulu:LE1.25 sekarang:LE1.50 (travel centre)
6.alexandria dulu LE21.00 sekarang LE25.00 (rrumah kawan kawan laut saya)


dan baaaaaaaaaaaaaaaaaaanyak lagi harga barang yang naik dan memang tak turun turun lagi sampai ke hari  ini.. oh,kecewanya saya..mana mesir yang saya kenali dulu?..aduhai..~



p/s:saya tak thu ini symptom penyakit ape.. menulis entry dengan sangat pendek.. tapi seriously dua tiga hari ni tak der mood nk menulis...



kbai,
wassalam.



p/s:jangan lupa doakan anak anak dan rakyat syria taw! :)



No comments: