2012-04-21

its the best thing in my wardrobe.

bismillah..

do you love jeans?.. oke..saya nak cakap pasal keobsesan terhadap jeans ni.. so,sape sape yang rase dia against jeans.. mintak tolong tutup mata sambil tarek plak laptop atau CPU anda.. ehhehehe.. saya tak jamin kalau sesiapa yang paksa nk tengok jugak tu terkena darah tinggi atau hypertension...

bukan ape tau.. saya ni tak la banyak ilmu sangat.. so saya agak tertanya tanya la. kenapa ade certain people tak suke sangat dengan jeans?..seluar jeans? kain jeans?skirt jeans?kasut jeans? dan ape2 je dari  kain jeans?.. macm ayah saya la.. ayah saya pon tak suka kalau saya pakai seluar jeans?.. sampai sekarang saya masih berdebar debar nak tanya.. kenapa mereka ini tidak suka kan pakaian yang diperbuat dari kain jeans? whyy??? #skirt jeans tak tahu la..macam oke je?..

*angkat bahu serentak sambil angkat dua dua belah kening.

bagi saya.. jeans sangat menawan. oh!,and kalau lelaki pakai seluar jeans smart ape.kenapa mereka dikatakan tidak berkesopanan?.. nak jumpe bakal ayah mertua kene pkai seluar slek dan kemeja okaay.. jangan pakai jeans..nanti kene reject?.. err... ntah la..

sedangkan seluar jeans ,warnanya sangat cantik,fabrik yang selesa mudah pakai,mudah iron dan menawan la! sengeh jangan tak sengeh..  haha ..kalau yang perempuan tu nak pakai jeans ketat dalam rumah suda la.,tak yah pakai lua rumah.. lua rumah pakai jubah jeans atau skirt labuh jeans.. oke what?..

i'm talking about guys who are wearing the jeans thing oke.. so,awak2 yang perempuan jangan sesekali rase macam saya tengah buat cheerleading pegang pom pom meraikan dan menyokong kalian memakai jeans sendat lagi ketat di luar rumah sambil menayang nayang badan dengan penuh bangga wokes?.. mintak maaf.. #tumpang lalu - senyum ahaks!...~



but,untuk lelaki..not the skinny one!! hate those who wears skinny,stop it ..you look like a GIRL!

untuk perempuan dan hanak hanak dara..kalau pakai seluar jeans ketat atau tak ketat di dalam jubah pon selesa.. tk panas.. santai saje rase.. ~ instead of pakai jubah dan pakai seluar yang besar sangat sampai terkeluar keluar dan nampak agak tak hagak la keselekehannya? err.. atau pakai seluar dalam bentuk kain dalam(saya tak tahu org panggil ape) 'seluar kain dalam'? #to pu chi..to pu chi...
jarang,dan mungkin menampakkan juga aurat yang kite nak lindung tu..~ peace ~

bukan perempuan dan lelaki aje.. kanak kanak and babies pakai jeans pon cantik amat amatan!.. seriously. nampak kemas sangat.dan kain jeans sanagt selesa untuk dibawak main lasak lasak.. wahaha. :)



kan comel tuuuu..




susah kemain nk loading gmbr budak comel terlampau ni..~


saya juga sangat suka memakai jeans..saya tahu ayah saya tak suka..saya bukan anak derhaka oke. apetah lagi si tenggang..mungkin time tu saya kecik lagi..so beliau marah ..so sekarang saya da besar.. enshaallah..saya tak der la nak pakai seluar jeans ketat keluar rumah kan?.. so ayah saya oke je kot?.. dan saya perasan ayah saya tak der masalah dengan skirt labuh jeans...

haha.. ayah saya jenis tak suka mana tengok permpuan pakai seluar.. mungkin gene tak -suka tu menari nari dalam salur darah saya..sebab saya pon kurang gemar tengok orang perempuan pakai seluar kat luar rumah.. (walaupun longgar).. erk.. ni bebas oke.. sebab ade je muslimat yang pakai seluar kat luar rumah untuk jogging dan jalan jalan.. dan seluar mereka tu longgar je.its  totally fine for them to wear anything they want to..tapi entah la..saya yang berperasaan  'kurang' nak wat cane kan.. rilek je semua eh..jangan tension tension..~ senyum..

*saya jogging pon pakai seluar.. tak derla pakai kain.tengok tempat dan keadaan.

yang saya nak sebut di sini adalah.. saya tak faham faham..kenapa ade orang berpandangan serong terhadap seluar jeans.. wuuhuuu..~

dont judge a book by it cover okay.. yer la..mungkin ade orang berpendapat orang orang pakai jeans ni tk islamik or what ever.. seriously tak kisah..sebab pemikiran manusia zaman sekarang memang sangat aneh ..thats why i dont care.. mane ade.. bagi saya jeans nampak smart dan kemas sekali.. and i love it so much.. i love wearing it and  i love looking at people wearing so.. it looks very smart and machos and modern..~ walawehh..~

so..last but not least.. semua yang di atas hanya pandangan saya terhadap jeans.. so..kalau korang rase korang okay dengan slek dan seluar kain dalam or what so ever .. go ahead.. as long as mengikut syara' dan anda kemas dan yakin dan selesa dengan ape yang andai pakai..its always the best :) sebab saya tak bole kelur rumah dengan pakaian yang-terpaksa-pakai-sebab-orang ,tak selesa dan rimas sekali.. hehe~


yang ni bersiar siar di tepi sawah padi best dah..


cK boikot..tapi cantik la yg cenggini..~


:)


wahh..

cantik laaaa...


naaaaak.. ^_^







p/s:palestinians wears jeans okay.. ~ :)
p/s:and egyptian also.. wuhuu..~


No comments: