2012-04-25

menangis bersama syria. T_T



korang.. tadi saya tengok video.. sorang pemuda syria tu kene tanam sampai  ke leher.. dipaksa sebut kalimah syirik kan allah taala.. dia tak mahu.. dia sebut jugak 'la ilaha illallah,muhammad rasulullah' ,lepas tu.. dia kene timbus hidup hidup..saya dengar dia terbatuk batuk.muka dia merah.. saya tahu ..pasti sesak nafas.. pasti sakit.. pasti lemas.. saya rasa nak pecah je jantung saya.. saya sedeh..saya takut.. kuatnya dia tegakkan agama dia.. kuatnya dia pertahankan deen dia walaupun akan mati dibunuh dengan macam macam seksaan..kalau saya di tempat dia..saya juga tak pasti bagaimana keadaan saya.. allaaaaahhh.. this is so so so  so sad.. ~

bagaimana dengan kite yang mengaku beragama islam,
masih lagi meninggikan suara dengan ibu bapa,
bukan ke allah mengajar kite dalam agama islam ni kene sayang ,hormat dan berlemah lembut dengan ibu bapa?
kenapa masih lagi bercouple?
sedangkan agama kite mengajar kite menjaga maruah dan mempertahankan kemuliaan sebagai seorang islam dan menjauhi zina dan penyakit penyakit hati.
kenapa masih tidak menunaikan solat walaupun mengaku diri muslim sejak lahir?
kenapa masih takabbur dengan harta bende dan kebijak sanaan yg allah bagi??
kenpaa masih beramal dan riya'?
kenapa masih nak menunjuk nunjuk dengan nikmat allah ??
kenapa mulut suka mencarut?
kenapa berdengki sesama sendiri?
kenapa nak menjatuhkan sesama sendiri?
kenapa bercakap buruk tentang orang lain?
kenapa tidak berSHUKUR?????!
dan kenapa masih berbuat dosa dosa yang banyak?

allah allah.. ampunkan lah dosa dosa kami nan bertimbun tak terhitung ni.. sama ada yang sengaja atau tak sengaja,sedar dan tak sedar..sesungguhnya kami ngeri nak dicampakkan ke dalam neraka yang membara bara.. yang tak tergambar kehorriblannya dalam pemikiran kami..sesungguhnya kau maha pengampun ya Allah..~ T_T

kuatkan lah hati hati mereka orang syria dalam mempertahankan akidah mereka dan kuatkan lah jiwa kami menahan hawa nafsu dengan nikmat keamanan yang kau bagi ni..jangan kau biarkan kami jadik kufur nikmat.. ya allah sesungguhnya kau maha melihat dan mendengar apa yang terjadi di bumi syria dan sesungguhnya kau sesekali tidak bersifat zalim..~

kawan kawan.. jom doakan orag2 syria.. ~
sob..sob..sob..




p/s: jiwa hamba ni meraung tanpa suara.astahgfirullah..~ malaysia yang aman. namun hati masyarakat2nya belum tentu aman..~ wooo

No comments: