2011-10-20

kaji cuaca

salam..

oke..sedikit laporan kaji cuaca cairo hari ni.. hari da mule sejuk dari semalam.. hmm saat saya baru balik dari giza melawat kawan kecik saya si samaa binti muhammad ..time balik dan tunggu bas tu angin tak kuat mana..macm ribut je,.hehe sejuk sangt2.. saya pk da winter la.. winter nk ngintai2.. menggigil seluruh badan..

hari ni baru 20hb oct..da sejuk da?.. agak cepat..sbb tahun lepas ade la dalam 15hb-18hb nov baru sejuk..tu pon sejuk gitu2 je.. kali ni agak cepat la.. its okey.. dasar manusia kurang bershukur.. da sejuk2 ni.. mesti terkeluar
"adoiii..sejuknyer laaaa..."
"eisshhh..tk tahannyer...kenape sejuk sangt nii?"
"susah la sejuk2 ni.."
"kalau panas sikit kan best...brrr.."

i'm fine..honest..i'm great! brrrr..


macam2..jarang sekali dapat  dengar
"alhamdulillah..da sejuk dah skrg.."
"subhanallah..mase tu panas ..sekrg sejuk betul.."
"alhmdulillah bole rase sejuk..negara sudan tu..musim sejuk pon tk sejuk mana.."

saya tak kate tak der.. tpi...kurang ..

kalau datng musim panas..merungut berbakul2 panas.. berpeluh la.. sunburn la..itu ini..

o men..i can see the sun!


kalau datang musim sejuk.. sejuk pulaaak.. tak larat nak jalan la.. sejuk sangt la.. susah nk mandi la.. jarang sekali kite menshukuri nikmat2 yang allah bgi dan bersabar dengan ketidak selesaan yang kite perolehi...

you have to take a good cre of your self..so you wont catch cold..~

miahaha.. pesann2 untuk bersabar diatas adalah sangat2 dituju kepada penulis yang sangt2 tahan sejuk..walaupun sejuk mmg best!..eerk..hehe..so..saya harap saya dan kamu2 semua yang bakal menghadapi musim sejuk.. sila biasakan lidah untuk menyebut alhamdulillah dan jaga diri baik2.. jaga makan minum dan jaga riadhah.. oke.:)


No comments: