2011-10-28

oh dunia zaman ler niy

assalamualaikum warahmatullahi wa barakatuh~

hari ni hari jumaat..so saya bercadang untuk isi masa lapang dengan agak baik dan kurang lagha..saya pon kunun2 belek2 la online punyer berita kat malaysia.. yang lama dan yang baru.. semua berita2 yang saya baca..membuatkan otak saya penat berfikir.. yang paling menarik perhatian saya ..tangkap khalwat..buang bayi..bunuh bayi luar nikah..rogol dan bunuh..



saya terus terfikirkan dunia sekrg yang da macam ape ni.. banyak sangat maksiat.. tak leh nak slahkan sesiapa kecuali diri yang tak cukup ilmu untuk menguatkan iman di dada.. tambah2 kite ni bukan hidup di zman nabi bos.. kite hidup kat zaman teknologi maksiat dan seks berleluasa dengan tiada sempadan..

saya suka explore internet secara rambang  (blog la selalunya) sehingga saya dapat terbaca banyak kisah2 hidup remaja2 zaman sekarg.. (jangan lupa yang saya ni remaja juga okay).. macam2 gaya tulis mereka2 ni..saya ada baca penulisan2 dyorg..komen2 dyorg. cara cakap.. cara bergambar.. cara bergaul.. semua tu menunjukkan sejauh mana dyorg ni menguasai ilmu agama..

waaaa.. dunia sekarang memang betul2 tak tipu sangat mengancam dan merbahaya.. silap2 langkah..masuk neraka jahannam,, ngeri tahu..start dari belajar kat sekolah bercampur lelaki perempuan..berkenalan.. yer la kalau da besar tu mesti la ade keinginan2 luar biasa yang tak dapat ditanggung kan.. hmm pahm2 saje.. (jangan nak buat2 muka geli konon2 eh,,masing2 ade pengalamn tersendiri dan hanya iman yang menentukan pengakhirannya) 
da berkenan tu .mintak couple pulak.. da couple..pandai pulak nak ajak pegi tempat2 sunyi.. da pandai wat ringan2.. (ringan2 tu ape?. tk yah la saya cerita..err saya pun bukn tahu detail sangt.. hanya sekadar yang pernah terbaca je la..) da ringan2. nak berat2 pulak.. bile nafsu da berjaya mengawal seluruh sendi2 jasad nak muda yang lemah iman tu..maka terjadi la zina dan kandungan anak luar nikah oleh remaja remaji yang baru menjangkau 15-16 tahun..allahu rabbi..~

di sekolah2 kebangsaan campur.. tak der awek tu adelah satu aib besar dikalangan remaja.. jadi macam tak laku..sirious okay.. ni anak murid saya yang cerita.. semua ni berlaku dekat seluruh dunia.. dan yang saya nak tekan kan ofkos la kat malaysia.. (yang saya sebok2 nk pegi cek rusia dan india tu buat ape?.. mesti la saya tengok negara say dulu bos..)



tambahan pula..kite sekarang duduk dalam negara yang dipimpin oleh pemimpin yang tak menitik beratkan langsung soal akhlaq dan maruah ..langsung tidak.. kalau ape yang saya cakap ni salah..kenapa pemimpin malaysia tak larang berleluasanya hiburan tanpa sempadan? movie lucah yang tak layak ditonton oleh orang islam ? iklan2 eksploitasi wanita?. (nak iklan tayar kereta pon tetibe kene ade perempuan seksi tu nape?) artis2 wanita yang bertelanjang dan punya akhlaq yang sangat dashat untuk dijadikan model kepada anak2 muda? kemasukan cd2 lucah yang sangat sangat sangat bebas pas tangan ke tangan?? bende2 yang memudahkan anak2 muda kite untuk bertindak mengikut hawa nafsu??..kenapa?? (ni yang saya emosi ni)

oke..tarek nafas semua....cool2..

kita berada di zaman fitnah.. ya rabb (kami berlindung di bawah rahmat dan jagaanmu..) sampaikan bile saya yang tak kawen lagi ni fikir..ape kan jadi kalau saya ade anak..dan ape yang akan terjadi pada masa depan anak2 saya?.. generasi anak2 zaman fitnah..ngeri tahu?! tak yah kate anak..saya sendiri ni.. nak kawen..(bukan la desprate nk kawenn.. andai kata..) ingat mudah2 nak cari suami yang soleh.. tak yah kate soleh.. yang ade pegangan agama.. nak jaga dan bawak saya dan anak2 saya..tu yang paling penting.. bukan mudah oh!



lelaki pon yang nak kawen tu..ade yang sampai ke tahap wajib kawen.. nak sangat sangat kawen.. tapi.. ingat mudah2?.. nak pilih tu pon da satu masalah.. pakai tudung labuh,mencuri..pergi luar negara ..balik2 rambut karat..selaur ketat ..mak sendiri pon tak cam anak dia.. balik mesir  tak der akhlaq.. (bukan saya eh..)..nak jadi ibu pada anak2 dia nanti..waa bukan nak kawen sebab nafsu semata..

.zaman sekarang..zaman kat mana2 pon terdapat segala bagai egen yg boleh merangsang nafsu masing2.. zaman yang orang nak kene kawen awal.. saya bukan cakap reka2.. memang betul pon.. kalau anda tak setuju.. anda punye pasal la.. 


so..orang2 perempuan..(termasuk la saya yang hina ni) bawak2 bersedia la..pengurusan diri.. akhlaq dan maruh yang terjaga..kemahiran2 rumah tangga.. mengemas ,,memasak.. pengurusan diri.. pengurusan anak2.. psycologi kanak2.. dan ilmu yang cukup.ilmu dunia dan ilmu akhirat... bagi mudah orang2 lelaki cari calon..dan dapat menyelamatkan masharakat dari terjebak ke lembah kehinaan dengan melakukan maksiat yang membawa kepada kehancuran sejagat....



begitu juga orang lelaki. tetapkan ghayah hidup anda ..jadi la seorang lelaki yang bertanggung jawab..menjaga maruah diri ..berpandangan jauh bukan saja hebat mebuat perancangan dunia.. malah hebat membuat perancangan akhirat..lengkapkan diri dengan akhlaqsoleh ,ilmu dunia dan akhirat..supaya anda suatu hari nanti tidak diheret ke neraka oleh isteri2 mu dan anak2 perempuanmu yang ketandusan ilmu agama... perempuan ni sangat banyak kelemahan2 yang memerlukan lelaki untuk memimpinnya ke arah redha allah s.w.t



dan bagi remaja2 yang da tak tahan diluar sana .. hendak la kite ni berusaha untuk mencari dan desperate kan diri dengan ilmu agama yang mantap yang dapat menambah iman yang menjadi benteng diri dari melakukan maksiat2 dalam sedar dan tidak sedar.. jadikan la kedesperatan itu macm desperate nak cari tempat makan..tempat kencing dan tempat melab0r..~


jadi la manusia yang menjaga maruah dan nilai harga dirinya..~ lelaki dan perempuan..persembahkan kepada allah diri kita yang the best..~

sekian..sangat bnyak kata dan cakap.. tak lain dan tak bukan untuk diri saya dan sahabat2 di luar sana..moga allah kurniakan keikhlasan dalam amal dan kekuatan dalam melaksanakan..amin~






No comments: