2011-10-26

::entry panjang meleret lagi pen0h em0si::

salam.
tahu tak.. saya penah terbaca satu blog ni..dia kate.. [perempuan yang gila-gila.. atau manja atau banyak main.. tak seriyes ..kebanyakannya tak boleh jadi ibu yang baik]..wat the?.. yer ke?.. penulis tu lelaki. <--- dan dia tu tak kawen lagi..suke hati je..berminggu2 terngiang2 dalam kepala saya..


saya cuba untuk tak mempedulikan kata2 lelaki itu.. wat lemah semangat je.. tapi tetap terfikir2.. wuaaa... sedeh tuu..  adekah?..adekah?..

--------------------------------------------------------------------------

oke..stop sampai situ..saya takkan sesekali jadi lembik hanya dengan kata2 dia yang tak berasas tu.. bukak mata luas2..semua orang tu tak sama tau.. saya rase dia tu tulis ikut sedap mulut.. atau pon dia ade pengalaman ngeri dengan perempuan2 macm tu..

semangatly to say.. saya bukan macam tu okay.. saya ni lain dari yang lain.. mesti la,.. mane ade orang sama atas muka bumi ni. semua orang lain2.. erghh..hmm saya tak kisah orang nak kata ape selagi saya berbuat bende yang betul..

tetibe saya rase dia tulis tu untuk saya.. hahah kuat beno perasan saya.. tapi sape suruh saya terase?..erg..

saya bercita2 tinggi untuk mendapat anak2 yang comel dan menjadi ibu yang terbaik untuk anak2 saya! enshaallah.. semua dengan izin allah.. andai kata saya ni kawen dan allah tak mengizinkan saya untuk dapat anak.. (WALIYAZUBILLAH).. saya tetap akan mendidik anak2 orang lain yang kurang didikan..

erk..ramainyer.., :D

subhanallah~



oke..tibe2 nak bagi pesanan.. hmm saya tahu..ade je ibu2 diluar sana yang sangat2 nak kan anak..cita2nya untuk berkawen dan dapat anak yang ramai.. macam saya. ehem! namun..allah masih tk mengizinkan dia untuk mendapat anak..so..kembali lah kepada allah..kerana allah tu maha tahu ape yang terbaik untuk setiap hamba2nya.. bukan allah itu berbuat zalim..

twin memang sangt comel!


sebab ade je pasangan yang berkawen sampai 12 tahun tak ada anak.. tapi pada tahun ke 13..dengan doa dan kesabaran dan keshukuran mereka..allah bagi mereka sepasang anak kembar yang sangat2 comel.. mashaallah.. harunyer saya..  <--ni adalah kisah benar yang buat saya menangis dan sangat taajub dengan sifat2 allah yang maha menjadikan sesuatu dengan hikmah yang sangat unpredictable dan cara yang sangt loving.. cume kite kadang2 lupa diri..~

bile pk2..kalau allah nak bagi.. bile2..anytime any condition allah bole bagi anak.. tapi mesti ade sebb kenape allah suruh mereka tunggu.. ini semua memerlukan hati yang sangt2 bergantung dan bertawakkal kepada allah..



oke..semua yang di atas da keluar topic..kalo ckgu karangan memang akan potong markah punyer..

hmm ape yang nak saya tekan kan di sini..walaupun saya sedikit bimbang dan sedikit tergugat dengan blog budak laki tu..(sikit je 1%) ..tetap la menjadi diri sendiri dengan usaha membaiki diri kearah menjadi lebih baik dengan menitik beratkan norma2 kesopanan sebagai perempuan...

oke..ape perasaan saya sekarang?.. hmmm saya rase..oke je.. saya pon tak nak jumpe lelaki macm tu untuk anak2 saya.. sah2 tak kasi langsung anak2 saya main..sedangkan kanak2 suke bermain..  serious semacam je.. macam tunggul kayu.. hidup ni kene ceria, macam nabi muhammad s.a.w ..selalu ceria ..


"mom! look! ngeeee"



macm ustaz saya selalu cakap kat saya kalau saya sedeh..<---(jarang dia tengok saya moody agaknyer..) mesti dia akan cakap.. "jadi la macm nabi muhammad s.a.w baginda seorang 'bashushah' "-->sentiasa gembira. dan tak bermasam muka..

oke2..baiklah.. andai kata untuk menjadi ibu yang baik..syaratnye,kene kurangkan main..dan kurang kan perangai gila2..enshaallah..saya akan cuba untuk menambah kesopanan saya..tapi untuk mengurangakan ape dari diri saya..mungkin tak kot.. atau mungkin mmg tak bole...hehehe sorry.

be yourself!


enshaallah kalau saya ada anak (amin3) mereka ni kene la terima saya seadanya sebagaimana ayah dyorg terima..enshaallah la dyorg oke je kan?. ahahahaha <---ape ni?.. =_="

betol la kan?.. orang yang gila2 itu bukan gila okay.. dan jauh sekali tak berakhlaq.. walaupun saya ni tak la baik sangt macm org lain.. tapi alhamdulillah..saya sentiasa mendapat peringatan dari kawan2 yang baik2 lagi sopan santun.. dan saya sndri enshaallah sentiasa cuba untuk menjaga diri saya sebaik mungkin.. cuma ade kurang sikit2 tu biase la...no body is perfecto~



tapi..benar untuk mendapat anak2 yang baik..kite kene jadi anak yang baik dulu.. ~ be prepared!

                  allahumaj'alna minallazina yastami'unal qaula fayattabi'una ahasanah..


                          saya nak jadi anak yang baik!








p/s:kenape macam banyak sangt je gambar baby twin kat atas?..erk.. maaf..saya terdownload banyak pulak.. so tk pe.. tgk je la.. comel lagi pon..~



No comments: