2011-10-25

belajar biology secara paksa di alex =_="

salam..

wee.. macam hepi je?.. ahaha.. mane ade.. saya baru balik dari alexendria/iskandariah.. pegi umah nusaibah sallehudin laaa.. sahabat lama saya.. ngueng3.. -->dan timah dan mira dan nuryna..(the docters)

ade baaanyak cerita.. tapi saya pilih satu je la cerita seram eah.. nak cerita pon seram sebab ni adalah pengalaman buruk tepi pantai yang pertama dalam hidup saya..dan mungkin hidup kawan2 saya juga.. wuaa..

kejadian berlaku semalam la.. hurmm.. mcm mana nak cerita ni?.. err,,saya dan tiga sahabat lain pergi bersiar2 ditepi pantai..aktiviti wajib kalau datang ke alex..hmm kitorg sebenarnye baru balik dari mandarah yg dimana balik dengan frust tertonggeng sebab nak masuk kene bayar LE8..saya sangt sedeh sbb tak cukup bajet (sebenarnyer tk kuasa nk baya LE8 untuk masuk beach!kalau saya sorg tak pe,,ni ramai kot..)..lantas balik semula ke rumah dan pergi kat pantai yang free mree je..

dah la saya tengah sakit perut.. so saya sedikit lemah dan tidak larat..tapi tetap bersemangat.. so.. bermula la kisah.. kitorg empat orang berjalan2 dengan gembira sambil snap2 gambar dengan riang sebab org tk ramai kat situ.. angin kuat pulak tu..sejuk lagi.. bertambah2 riang la saya ni walaupon tk larat..

----------------------------------------------------------------------------

lepas tu... jeng jeng jeng.... kitrg duduk setempat betul2 depan laut.. tapi kami perasaan ade sorang encik ni..dalam lingkungn 30-an egyptian pakai spek ashik tengok kearah kami.. jarak dia hnya macm ada sebijik mercedes antara kami..saya oke je.. tk shak pape pon.. sbb macam hepi kan..tk kisah sangt..lalalala...

lama2..saya mula tk selesa.. sebb saya tengh pegang camera.. dalam hati.."apesal org tua ni?.. tengok2..nk curi camera ke?" <-- bur0k sangka. saya sangat takut..tpi wat tk thu je..tapi rupe2nyer kawan2 saya yang lain da trmat tak selesa..sebab pak cik tu mula melihat kearah kami dengan pengelihatan yang sangt mencurigakann!.waah..ni dah suspen!..

lepas 2-3 minit..mata dia dah macm scan kitorg berempat..mata dia da mebulat dan tak berenti pandang kitorg!saya time tu memang dah masukkan camera kemas2 dalam bag..lepas tu! lelaki tu bangun dan mula berjalan ke arah kami...waaaaa!. kitorg serentak bangun dan mula berjalan dengan berdebar dan kalut tk hengat!... sangat seraam!

kami berjalan laju-laju-laju...sambil mata melilau2!  dia ikut kitorang dari belakang..tanpa sedar kitrg melarikan diri bertentangan dengan arah balik rumah.. macm mana ni???! takkn nak pusing cross pak cik yg mencurigakan tuuu!.. da la time tu ade satu couple ni je yg berada di situ..mak cik n pak cik.. tgh bincang masalah ummat agaknyer..

cuma saya yang mengeshaki pak cik ni nak mencuri je..dengan berani pusing balik.. sebab saya rasa saya da simpan barang saya elok2 dan pegang rapat2.. saya nk balik rumah terus..tak mo lari jauh2..nnt nak balik penat..sebb time ni saya sakit perut.. kawan2 saya yang lain masih kecut perut..dan bergerak belakang saya slow2.. <--nak cerita macm saya ni berani sangat la kan?.. err.=_="  ehem! pastu saya pun pusing la ke arah pak cik tu..

konon rase mcm berani je..sebab saya rase kalau jadi pape..nk curi ke nak ragut ke saya nak lari la.. tak pon sound2 pak cik tu..cewaaaahhh dalam mimpi la..

mcm ni.


saya wat2 tak tengok pon kat dia dengan memegang bag saya kemas2.. jalan jauh2 je.. mata jeling2 takut pak cik tu datang dekat..whoaa..suspen kan main lagi..

.lepas tu! hah! ni part yang paling ektreme..sape yang sakit jantung..tolong la jangan baca.. sebab saya takkn bertanggung jawab langsung kalau anda2 kene heart attack dan mati di tempat kejadian..dan saya takkn tanggung pembelanjaan perubatan sesiapa ok?.. sebab saya pon hampir kene heart attack dan dari rabun rase macm nak buta...

oke..saya sambung eh.. saya pon berjalan ala2 detektif conan tu..saya pandang2 jugak pak cik tu..jarak kami mungkin dalam 3 depa gitu.. dia pandang saya dengan badan dia betul2 menghadap saya (3depa tu la)dup dap..dup dap.. dup dap... saya pon dengan berani pandang la muka dia balik.. sebb jauh kan.berani la.. dalam hati tengah scan ..betul ke pak cik ni nk mencuri?...

kawan saya yang dua orang dah merapat belakang saya sebab saya berhenti nak tengok pk cik tu,..(saya tak thu muka mereka mcm mane sebb mereka kat belakang saya,,muka saya pon saya tak pasti macm mne..cemas kan?) saya tengok pak cik pada pandangn pertama mungkin dalam 10 saat untuk bgi jelas scene bahagian muka..sebab mata saya rabun.. (dan saya tk pakai spek..<--saya mmg da lama tak pakai) ..



lepas tu?! lepas saya da  agak2 jelas nampak pak cik tu..saya nampak pk cik secara full ..tk jelas mane pon.ditambah dengan hari siang yang menyilaukan.. saya rase saya nmpak pak cik tu dedah kan sebahagian badan BAWAH dia (saya rase la) sebab saya nampak warna kulit dan saya tak nampak warna biru jeans yang dia pakai! ow may godd!!!


waaaaaa!



waaaaaaa..saya rase mata saya tak silap walaupun tk clear mane..saya rase nak pengsan dan terus memecut tanpa menghiraukan arahan otak saya supaya jangan berlari dikhalayak!..atau di kawasan terbuka!. saya rasa saya sampai da tak nmpak mane daratan dan mane lautan..waaaaaaaa!...saya terus lari menuju ke arah satu2 pasangan yang ade kat situ dan buat laporan yang termengah2..errrrr.. time tu siyes..kaki saya menggigil!



mase tu pk ciik tu da lari ke seberang jalan yang kedua..(ade dua berang..dia da lepas ke seberang kedua..<--ayat ape ni)..

kitorng dengan menggigil cuba untuk mengingat jalan balik rumah..sebab masing2 macm nk pengsan..saya rasa maklumat dalam kepala saya da tak teratur..dan rase nak demam.. saya istighfar sendiri dan kerap memainkan imaginasi "langit warna biru rumput warna hijau jalan warna hitam." saya takut jadi tk waras.. <--saya melampau ke?..


erk.. urmm...


kami balik dalam keadaan sangt cemas dan muka masing2 macm nmpak hantu.. senyap aje..mata melilau2 takut bertembung pk cik kuang ajo tu lagi... err.. alhmdulilah tak..

personaly: saya rase nak demam dan tk bole berjalan.. dalam kepala saya "delete image! delete image! delete image!" saya seram sebab tak penah ade pengalaman ini..tpi sering je dengar dari orang2 lain.. saya tak sangka saya akan merasai pengalaman ni dekat tempat yang saya suka..beach kat alex!

saya balik dan terkulai je atas katil ditambah sakit perut yang menjadi2.. seramnya cerita saya ni!...

saya bukan ape..cuma terkejut ade manusia yang sangat tak malu. atau mungkin dia gila saya tak tahu la.. mungkin rase malu yang amat atas perbuatan dia membuatkan saya rase nak pengsan! saya rase malu untuk pak cik tuu! nak muntah pon ade.

nk tunjuk2..balik rumah la.. bukannya bukak depan2 anak2 dara yang suci murni macam kitorg niiiii!.. emosi saya dibuatnyer.. (kawan saya yang sorg tu da kawen dan memg dia tk ikut saya pada mula saya berlagak berani.dia sedang menelepon)..saya tak thu kawan saya yang da kawen ni nmpak ke tak..sebab dia duduk jauh ketakutan menelepon encik suami yang agak cool.. saya rase dia tak nmpak kejadian tu.. kitorg bertiga aje la.. hmmm

pengalaman betul la.. bile da lama2..da oke.. macam.. da hilang da rase pelik2..dan tk ingat sangat da,, sebab semalam mencuba sangat kuat untuk melupakan kejadian tu.. dan alhmdulillah..mata saya rabun..saya tk ade la dapat nampak macam jelas sangat..saya cuma terkejut sikit.. haha.. bile pikir balik ..kelaka je..

pk cik ni pon satu..kite nak belajar biology pon bukan main malu lagi kalau sampai part2 yang ade gambar.. dia suka2 hati aje ..erghh..

semoga allah memelihara rase malu kite.jaga la aurat dan maruah kite..simpan untuk orang yang berhak saje..perempuan dan lelaki..same aje..~wallahu a'lam..

semoga allah mengmpunkan dosa2 kami..~

No comments: