2011-11-26

jangan bimbang..doakan kami

salam mesir bergelora~

salam  pon nak gempak je kan..

mesir sekarang tengah sedikit huru hara gara2 nak plihan raya lepas thaurah 25 january 2011 baru2 ni.. hmm diorang orang2 mesir tengah dengan bersemangat yang amat berkobar2 buat demonstrasi besar besaran dengan jumlah penduduk mesir nak2 dekat sejuta orang yang hadir..

kecoh2  macm mne pon.. demonstrasi tu bukan kat tempat saya..saya tinggal di hayy sabi' madinat nasr..dan demonstrasi berlaku di medan tahrir cairo..dalam setengah jam lebih dari tenpat saya naik microbus.so..gegak gempita kat medan tahrir tu tak terase pon kat kediaman saya @ hayy sabi'.

hanya la penuh dengan posters2 dan sepanduk2 orang2 yang nak diundi.. so tak der pape pon buat mase ni.. alhamdulillah.. berite kat malaysia mesti bagai nak rak kan?semua yang ade tu memg la betul..tpi jauh.,,,lagi2 berite tv3..so..ibu2 dan bapa2 di malaysia jagn la bimbang yer.. sebab kat medan tahrir tu memang tak der pelajar malaysia yang tinggal kat situ..(mungkin ade tpi jarang sangat la) kecuali lalu medan tahrir untuk ke tempat lain je..(transit)

pelajar malaysia kebanyakannya tinggal di :

1.hayy ashir - paling ramai (banyak rumah negeri)
2.hayy sabi' - kedua ramai (banyak rumah negeri jugak) <--tempat saya
3.abbasiah -  (budak medic biasenyer)
4.sayyeda zainab - (budak medic jugak) -paling dekat dengan medan tahrir..<--yg ni nak bimbang sikit2 bole la..
5.hayy thamin - biase2 je
6.hayy sadis - biase2 je.
7.musallas/jame'/tajammu' - dalam jumlah2 yg sedikit

semua cairo.

conclusionnyer..tempat pelajar malaysia tinggal alhamdulillah tidak la berisiko tinggi kecuali ma qaddarallah nak jadi..<--paham tak?.. kecuali la allah mentaqdirkan terjadi perkara2 yang bahaya,atau impact2 dari thaurah..waliyazubillah..


No comments: