2011-11-26

fuh..fuh..berhab0k suda

salam..

woo..alhamdulillah.. lamanya tak bukak internet.. cewah.. baru nak 3 minggu..dah rase lama macam ape.. mintak maaf la yer.. saya anak zaman tekonologi..dan honestly cakap..saya memang bosan kalau tak ader internet.. nak kate saya bijak sangat tekonologi tu tak jugak.. hahha cuma..urmm..dah la.. malas nak terang panjang lebar..

thanks to humaira' dan ahli2 bait SQ..saya dan sakinah datang umah diorang sebab kinah nak skype saya pon nak guna internet. ,haha so,kami berkampung la sekejap kat SQ hari ni.. ni la gunanya kawan kan.. haha.. tapi tetap tk seronot..walaupun dah guna kompeter orang macm komp sendiri.. hehe..alhmdulillah.. bole jugak bukak2 facebook da reply2 mereka2 ni tanya khabar..hmmm rindu kot kat family saya..

seminggu dua ni ..banyak aje bende2 yang berlaku disekeliling saya.. haha tapi tak rase macm nak cerita semua kat sini.. malas kot..sebab komp orang...<--alasan yang tahpape.

saya still selesema dan batuk<--sebab tak suka ubat bat0k ..tapi oke je kot..nak sembuh da enshaallah.. dan saya sakit gigi..menyebabkan saya tak bole makan macam biase.. o well..dugaan..alhamdulillah.. (saya takkan kurus dengan sakit gigi okay)..

saya makan sikit aje.



points :


1.jangan ingat kalau dah bertaubat..kite akan lepas dari dosa macm tu aje.. mungkin allah akan bgi sedikit balasan kat dunia..so dekat akhirat nanti kite lepas..


2.bila pandai buat..kene pandai tanggung sekali..jangan rase tetibe dunia ni tak fair..dan allah tu tak adil bile kite ditimpa musibah, fikir balik dan sentiasa la beristighfar. <--oh!saya berdosa :'(


3.yakin la bahawa allah akan mengampunkan dosa kite walau sebesar mana pon..dan tiada pengampun selain allah yang maha besar..dan putus asa dari meminta ampun tu adalah perbuatan orang yang bodoh.


4.lawan hawa nafsu dari mengulangi dosa yang sama..ingat,melawan hawa nafsu tu memang bukan bende yang senang..sebab tu kite gunekan perkataan 'lawan' bukan 'hapuskan',


5.jangan rase diri tu dah bagus dan akan sentiasa bagus.. shaitan tu tak pernah duduk diam.dan merasakan diri da cukup bagus membuatkan kite sebenarnya tak bagus.<--hah,paham? paham?.. hehe


5.luruskan niat dan sentiasa la mengingati allah dalam senang dan susah..semoga allah bersama kite semua..


6.allah sesekali tidak menzalimi hamba2nya,melainkan kite sendiri yang menzalimi diri sendiri..


7.yakin lah dengan allah! 

saya pon tk tahu kenape hari ni rase nak bagi point2 ni..ape pon..semoga kite semua diberi kesedaran dan keinsafan bile kite melakukan dosa dan diberi kesempatan untuk bertaubat..dan semoga allah menerima taubat kita.

ingat..tak der manusia yang tidak melakukan kesilapan..walau setinggi mana pon ilmu, kedudukan,pangkat dan martabatnya..

semoga allah sentiasa bersama kite dan tak meninggalkan kite dengan kejahilan...amin..

p/s: sebenarnya saya tengah ade masalah yang berkaitan dengan..urm..dengan... 'fasa remaja 21 keatas'..dan saya pening ape nak buat..semoaga allah permudahkan..doakan saya k :|

No comments: