2011-11-03

jihad bet0l2 punya

salam..

ahoii..saya sejuta kali sleep dan unsleep kompeter hari ni.. motifnya?.. konon2 nak jaga hari zulhijjah.. ceh.. saya tak suke shut down lappy saya..nnt susah nak bukak..pemalasnyer la..yer la kan ..hidup ni nak senang je..ending dia sya sleepkan aje..kalo lappy saya ni ade mata.maunya dia mintak cream anti-eyebag sebb ashik kene sleep..tapi tk pe.. janji saya bahagia.. (nnt lappy melet0p kang mu jugak yg terkial2 cari duit nk baiki)..

saya baru semangat baca pamplet kawan serumah saya pasal pahala2 bulan zulhijjah..ternganga2 la saya dibuatnyer.. sebb bijak sangt kan.. baru nak sedar.. ceh.. semua org pon bukan main la nak puasa dan berlumba2 di bulan  zulhijjah ni..

ade tu kadang2 saya dengar..dia sedang puasa elok2 dengan niat yang sesangat la ikhlas sebagai hamba allah yang amat beriman.. masuk tengah hari..ade yang ajak nak makan ayam golek bermadu.ceh.. terus dia kata.. hmm tak yah la pose hari ni.. ade ayam golek.. esok2 time tk der org masak pape..pose la..

ade lak macm tu?.. sepatutnya puasa tu menghalang diri dari makan..tahan nafsu makan..ke macm mne??time tk der makann tu ,macm kurg makna je puasa.. sejauh mane ketahann diri berpuasa time tgh tahan untuk menolak penangan ayam golek yang sedang menari2 mencabar kegagahan diri ini..

 erghh.. kalao lepas,.. tu baru la namenyer pose.. dari pandangn mata saya ni la.. kalau kensel pose sbb makann,party,sikret resepi,pizza domino,tak der maknanya puasa..i mean biase2 je la.


saya tak tahan kalau time2 saya puase tu ade je ahli bait yang bernama tengku siti nor maryam al-kelantani mula la nk buat puding roti la.. puding jagung la.. geramnya saya...ergh..er..

nama dia sebenarnya..

maryam binti zakaria je.. ehehe..

saya yang tengah kontrol2 gagah kat ruang tamu rase mcm nak pengsan bile bau susu campur gula campur roti tu bagai mengscrub2 hidung saya nii..sampai ke usus terasa .. tak tahan2.. nak2 je saya pakai oxigen tank time tu.. tk mo bau pape!.. smol the pises je.. tolong kuat sket bole tk?...*rase nak tampar je budak gagah  ni..

tambah2 tak tahan.. kakk saya nan seorang kat kl tu plak bukan main lagi send2 gambar pizza kat saya.. time tu saya rase senak mcm nak mati.. sebb sedeh tgengok gmbr pizza tu.. sebb tu la nabi muhammad pbuh cakap..jihad hawa nafsu ni la jihad paling besar di alam semesta..oh!

kalau hari2 biase tk tidur tengah hari, kenape time puase tidur?? erghh.. tk bole.. jadik penat.. wooo tk tahan.. lembek seluruh anggota..~tahan... siap mimpi2 bukak pose lagi.. mmg  kritikal. masuk ICU pon belum tentu pulih ni.. fenin2..

meh saya cerita saya mimpi ape tadi.. saya mimpi saya balik kl.. mak saya beli baaaaaaaaaaaanyak sangat biskut raya dan cookies.. sedapnya..waaa.. saya makan semua sekali terutama tart nanas kegemaran perut saya ni.. banyak pulak tu makan.. pastu ade ayam percik.*pon kegemaran perut saya..ahaha banyak sangt saya makan.. waaa. bangun2.. rupe2nyer semua tu hanya la mimpi.. ade dalam 3 jam lagi nk berbukaa.. weyyyyy.. ape punyer puase la ni?...

note: kalau mimpi makan sedap2 banyak2 macm dalm citer cloudy with a chance of meatball pon..puase tetap tk batal okay?..

saya selalu terbayang saya la flint lockwood time saya pose...hero citer cloudy with a chance of meatball tu la.. cube la korg tengok.. yang penah tgk citer ni tahu la ape perasaan saya.. woooo.. *saya sangt suke citer tu..lagi2 time saya pose.erk.

tengok la..tengok la... best sangt3!

sedapnyer spegetti meatball!!!



selamat berpuasa enshaallah..by time..kite semua akn jadi kuat untuk berpuasa dengan usaha kental yang tak  mengenal erti nak makan je reti,penat..huuuuhuuuu..~ okay..

taqabbalalllahu minna wa mingkum! :)





No comments: