2011-11-12

nok nangeh ghasew...

salam..

haa kan da kelua bahase aseng tuuu..<---ni knape ni?..cer citer?..

saya da nak setahun lebih dok kat mesir ni.. macam2 kerenah orang mesir yang saya terpaksa dan rela layan..macam2.. yang paling tak tahan.. <--ade banyak sebenarnya.. tapi ni salah satu dari padanya..

orang2 lelaki kat mesir ni ade banyak golongan.


1.golongan kaya dan berkerjaya,rambut gel,pakai perfume best (macm hugo boss gitu),pakai kot segala bagai,pegang jamesbond case.tak meraba dan tak menggatal tak tentu pasal.malah mata pandang depan ibarat berfikiran jauh bangat.




2.golongan pelajar dan berkerjaya,rambut bersikat dan bergel..perfume yg wangi tk menahan  atau utur yang bau pekat tapi wangii..kemas gitu..pegang file atau paper ,mata tak pandang2 orang..buat keje sendiri.focus!



3.golongan pelajar biase ..rambut kadang2 tk gel..tapi wangi <--wangi tu penting..(saya suka wangi..tarek nafas dalam diam..segar) semua org suke org bau wangi okay. mata melilau2 tengok orang.. tapi tk der la focus pon.. tengok sekadar nak bilang dalam microbus tu ade berape org passenger.mudah nak wat bayaran.

hensemnyer cik abang.,,, :)

comelllll!



4.golongan lelaki  muda penjual buah/penjual kat stall kecik2/penjaga kambing/pembantu microbus (kutip duit),rambut tk gel kebanyakannya..tk der bau atau berbau macam tk ber'toharoh' 3 hari,mata suke tengok org (certain2 la) ade yang suke meraba kalau ade kesempatan.


*teeeeet tk der gambar.

5.golongan lelaki muda dan sederhana muda yang berjubah kain keras berwarna kelabu/hijau tua/hitam/cokelat/dan warna2 pudar..ade mafla kat leher pada musim panas atau sejuk..kerje diorang ni saya tak thu ape..tapi selalu nmpak dok tepi jalan memegang tukul besi yang besar dan pengikis.. i wonder?.. mungkin pemecah batu kat bukit..ntah la..kalo terduduk sebelah dyorg dalam tremco/microbus..ade potensi yang agak tinggi untuk diraba. 


*tetttt tak der gambar..

6.golongan muda dan sederhana muda yang  banyak duit tk tahu amek kat ner.. (warisan datuk dia kot) yang memang tak der keje langsung.. lepak mane2..beli prepaid bebanyak..tekan2 number..kalau dapat anak dara wafidat (non-egyptian) memang akan kacau sehabis cemerlang!<-----GOLONGAN NI LA YANG BUAT HATI SAYA MEMBARA DIMUSIM SEJUK YANG BERSUHU 14 DARJAH CELCIUS NII..


*tet! tet! tet! tak der gambar!

saya ni bukan ape..mule2 saya datang mesir.. dah dua kali saya tuka number.. saya sangat tak suka perbuatan menuka nombor talifon..pak cik saya.. mak ayah saya.. contact2 number saya...semua pening.. dan number yang latest ni da lama saya gune.. number ketiga saya.. dan saya tak bercadang nak tukaaa.. wuaa. sadisnyer hati ni..

mule la saya nak menamakan diorg dengan name2 yg best..ade sent0l 1-sent0l 6..

setelah didelete miskol2 yang lain..kalau himpon2 bole la dalam 56 kali..erghh..

p/s:wat tak thu je kat tepon buruk saya..tengok scrin tu je.


ape yg buat saya kate diyorg ni banyak duet?.. sebb massege kat mesir ni LE0.30 per/msge. waa bukan murah2.. bukan bole main Xpax2..kol2 tk angkat..dia msge plak.. kalau tk berbalas.. msge jugak./ msge suruh angkat phone..ya allah.. kol pulak hampir setiap mase.. memang tak der keje..~


sepatutnya kalau da nk masuk tahun kedua.. tk der org kacau.. (mne ade..semua akan kene..) so..manusia bertuah ni sangt menggangu hidup saya.. saya tak nak tuka number.. number ni saya sayang..walaupun comel.. (tetap saya tak ingat2 number sendiri).. saya sangat tertekan..

tetibe : saya sangat tabah.. ni hanya la ujian kecik untuk budak perempuan  comel yang tabah dan gagah macm saya.. saya akan mampu mengatasinya.. (kene ade akan ke? err). enshaallah..

ni adalah curhat yang bole di ambil pengajaran untuk sesape yang nak datang mesir..dan berwaspada la..




p/s: dop leh nok ambek gambor orang mesir betol2..segang ler kitew.. ehehehe.. amek kat google suda..

No comments: