2012-05-01

maaf,saya tidak bersetuju.

bismillah..

pertama nya.. saya nak mintak maaf ,sebab penulisan kali ni betul datang dari pemerhatian seorang pelajar yang  memerhati dari jauh paling paling dekat pon dari skrin komputer saja .... so,saya harap tak der sesape yang akan tersinggung dengan kenyataan yang bakal tertulis di blog usang ini :)




kebelakangan ni facebook dah tak kelihatan biru macam biasa.. bahkan facebook kelihatan berwana kuning cerah.. wow! mark zuckerbegh tukar facebook theme colour ke? ~ oh bukan.. hmm,semuanya pasal BERSIH 3.0,hahaha.. saya sekarang menuntut di mesir.. dan seriously cakap saya tak mahir hal hal politik dan negara ni.. cuma tahu la sikit sikit..

dengan setidak mahir saya ni ..ade jugak yang mengklasifikasikan saya sebagai orang sebelah sana dan mereka orang sebelah sini.. ape sebelah sebelah ni?.. ehehe.. fine la.. kalau nak mengaku sangat.. oke la.. awak orang sebelah sana dan saya sebelah sini.. dan saya memang akan berada disebelah saya.dan tidak akn berganjak dari sebelah saya dan saya mahu mengajak awak menyertai sebelah saya kalau awak berminat?.. #tak berminat? tk pe.

dalam facebook,mungkin saya ramai ber'fren dengan fren yang sama belah dengan saya. yer..sama belah..sama perjuangan?.. tak kisah la.. saya tak hebat pon berpolitik.. saya tengok macam macam orang seperjuangan saya post pasal bersih 3.0,dan kebanyakannya tentang kezaliman pihak polis dan SB2 yang berleluasa buat kacau masa perhimpunan aman bersih,dimana orang sebelah sana panggil,perhimpunan haram atau rusuhan ganas lagi haram.. ntah la..~

saya tak ada di tempat kejadian.. saya tak ada di dataran dimana mereka melaksanakan bersih 3.0,tapi abang ipar saya ada.. saya tak rasa abng ipar saya berbohong tentang kene kejar polis dan kene pukul segala bagai?.. so,saya hanya memerhati dari skrin laptop kecik saya ni je.. walaupun skrin ni kecik.. saya dapat tengok macam yang berlaku di seluruh dunia..~ wah..hebat otak manusia allah buat untuk berfikir mencipta dan menggubah kan?.. tapi akan jadi bodoh bila dilitupi hawa nafsu yang rakus!.

ade satu statement orang pro kerajaan yang juga fren saya di fesbuk .. dia kata,lebih kurang berbunyi begini :

"kite orang bijak hanya fikirkan satu bende.. nakkan keamanan.tak bershukur lansung negara dah aman ,kenapa nak buat buat rusuhan segala bagai? nak jadi macam negara iraq dan thailand?..nak keluar rumah pon susah.. nak pilih pemimpin,pilih masa pilihan raya la.."

L.E.B.I.H K.U.R.A.N.G.~

saya tak setuju dengan statment dia.. tapi takkan saya nak serang kat wall sendiri kan?.. segan la.. orang ramai tengok kite berdebat.. saya dulu kat sekolah memang tak pernah join mana2 persatuan debat sekolah..apatah lagi debat antarabangsa.. ~ harap maklum la.. tak reply comment tak semestinya setuju dengan ape2 kenyataan oke..~

katanya hanya fikirkan keamanan? ape jenis keamanan yang nak disembangkan di sini?

ya! keamanan tak ada perang perang macam kat negara negara islam yang lain.. saya tahu.. keamanan tu yang dimaksudkan.. tapi.. so sad.. saya tak tak rasa malaysia ni negara yang aman.. mintak maaf pak cik Najib..~

kalau la mereka gembira beranak pinak sebab negara aman damai dan sentosa tanpa peperangan dan makan pakai cukup..tak ada yang kebulur..tak ada orang nak catu makanan, air dan letrik.. tak ada anak anak yang tinggal tulang macam anak anak somalia dan africa.. tak ada askar askar yang nak pecah kan kepala anak anak lelaki dan orang tua.. tak ada askar askar atau rejim rejim zalim  yang nak robek pakaian anak anak dara dan dirogol...

namun,saya masih bimbang untuk beranak pinak kat negara islam yang kononnya aman ni..bila pemimpinnya tidak mengamalkan islam dalam negara islam yang aman itu sendiri..saya takut anak anak saya dipecahkan kepalanya dengan hiburan hiburan yang berpanjangan ,saya takut anak anak saya tak kenal tokoh tokoh agama dan ulama' ulama' islam apatah lagi ajaran islam sendiri ,saya bimbang anak anak dara saya mendedahkan pakaian tanpa perlu disuruh kerana dah jadi kebiasaan.saya bimbang anak anak saya tak kenal tuhan alam semesta ni.saya bimbang anak teruna saya bebas bercouple sana sini,saya bimbang anak anak saya minat nk join akedemi fantasiak atau bercita cita nak jadi macam aaron aziz atau tiz zaqiah.. tak mow.. etc..etc.. T^T.~ tenggelam  dalam keamanan yang palsu.

oke.. kan saya dah emosi tu..~ mintak maaf..saya benar benar takut sebab saya sendiri adalah anak anak yang lahir dalam pemerintahan pemimpin pemimpin ni dan merasai keamanan yang melekakan tu..~ perit tahu?.. niagara fall ~

sorry la.. keamanan negara sahaja tidak mencukupi..tapi masyarakat rosak akhlaq dan tak bermoral..~
saya perlukan negara yang menjamin akhirat saya,keluarga saya dan muslimin sejagat amnya..

qiamat da dekat oiiii..~ T^T

nampaknya 'keamanan' yang diterjemahkan oleh kedua dua belah pihak agak  berbeza ~

andai bersih 3.0 menuntut pilihan raya yang bersih demi mendapatkan pemimpin sebulat suara dari rakyat..saya sokong dari jauh :) kalau berani..sahut la memorendum tu. tak yah nak buat kacau..~ jangan marah..~ chiow





p/:semoga allah bagi kekuatan kepada kite untuk terus perjuangkan kebenaran..~
p/s:andai ade kenyataan yang salah..hanya kepada allah saya memohon pengampunan..~



kbai,
wassalam.



tu adalah seciput dari pemerhatian dari skrin kecik saya. :)


No comments: