2011-01-21

tak ada idea.. so tiru je la..

 salamz.. ni saya amek kat blog orang.. hahaha..

"Once you have been tagged,you are supposed to write a note,with 25 random things,facts,habits or goals about you.At the end,choose 25 people to be tagged.You have to tag the person who tagged you.If I tag you,it's because I want to know more about you.Your cooperation is highly appreciated.


1.saya suka makan,tapi perut sempit,tak leh banyak2 in a time..banyak2 kali tk per...rase  macam semua pk cik kiosk kat mesir ni da kenal sape planggang yg paling kerap pegi kedai2 die..


2.saya sangat suka makan jajan dan instant food,maggi tk seke occay?..sikit2 bole la kot..saya tahu tabiat ni tak sihat,tapi i can't hold myself..pernah saya buat sharat untuk ngurangkan makan jajan,dari hari2 saya beli chipsy LE3,so saya kurangkan ke chipsy LE1.50 hahaa,yang kecik sket.. tapi lepas beberapa hari,saya beli semula yg besa..


3.saya tak suka perokok sama ada lelaki atau perempuan.. bukan sja tk suka malah benci..


4.saya geli dgn lipas dan takut dengan mentadak.jangan cuba2 berguraw dgn makhluq yg tidak relevan untuk dibawak berguaraw ni yer.. or else saya akan kne heart attack n mati di tempat kejadian.. hehehe


5.saya kadang2 emo..hehe cepat touching u.. hihi kalau tgk kartun 3D lebih2 lagi.. contoh,brother bear., monster inc., iron man ,dan bnyk lagi.. atau ved palestin,nashid palestin,mende2 sedeh yg berkaitan dgn kes2 dera dan sebgainyer.. hihihih..






6.saya suka memasak,suka ngn pandai tk sama eh.. saya tak la pandai masak pon..tp sagt2 suka untuk belajar,saya merancng untuk amek cullinary pas ni.. heheh


7.saya tak pandai sangt bahasa engeris,tp belagak mcm terer padahal kalo cakp tu,bnyak je salah.. *korang tak yah nk kutuk2 eh..


8.saya suka kanak2,lelaki dan perempuan..kalo saya pergi tempat ramai org saya akan pening,sebab ramai sagt budak2 comel..dan saya takkn dapat menahan diri untuk menebalkan muka untuk pergi dekat tanya nama,umor,dan "bole tak nk amek gmbor?"
hehe.


9.makanan kegemaran saya,western food,nugget,hot dog,burger,fries,ice-cream.pudding,cakes dan mcm2 lagi.. (tk leh nk sebot sebab banyak sagt..)saya juga sgt suka try ape2 je makanan dr pelbagai negara atau negeri.. tahap kesedapannya bole dilihat dr mimk muka saya.. hahah


10.saya sagt pemalu tak bertempat..contoh kalo saya kurang dapat bergaul dgn lelaki..sbb saya da lama sekolah asing laki pompuan..kecuali dlm hal2 saya berseorangan,semuanya terpaksa buat sendri..hiihi,so akan terbuat juga.. 


11.saya sangat takut dengan belon..? huh? yer.. belon yg tiup..belon getah?? ntah la.. sebab tu la saya prefer bubbles yg tiup ngn buih sabon tuh.. i love it! saya tak bole pegang pon,tengok saya suka la.. kalau belon tu gas bole la.. beli yg tali panjang2.. saya bole tengok jauh2.. hiihii


12.saya tk suka shopping,saya suka pegi kedai kalau ade barang nk beli..tp kalo nk pegi lepak2 saya tk suka.. sakit kaki.. kalau pegi makan oke jugak. atau kalau pegi kedai mainan,buku dan t-shirts bole lame2,tk kisah..


13.kedai paling saya tk suka,kedai kain..ergghh.. contoh time nk pegi beli kain baju raya.. saya paling tk suka.. saya bia je mak saya belek2 badan saya.. tengok sesuai ke tk..


14.saya tak suka menjahit.. kecuali jahit batu seremban.. hehe kalau saya reti saya suke je..


15.saya suka angin dan air.. sagt3! hujan,swimming pool,speed boat,beach,sea,ocean, sungai..


16.bende yang saya nk tengok,tp tk pernah2 dapat: sawah padi(tk pernah tgk kecuali dlm tv dan dalam kereta..jawoh..),kacau dodol,bakar lemang and mende2 yang gune kawah tu la.. bestnyer..snow..i love it,travel ke seluruh dunia..(melampaw..)


17.saya tak suke belajar teory.. saya suka belajar practical.. kalau ckp saya tak suke balaja  salah,kalau ckp saya tk suke baca buku pon salah,kalo ckp saya tk minat belajar teory bet0l.. hiihihihi. (pemalas! senang)


18.setiap tahun saya berazam untuk mnjadi perempuan yg lemah lembut dan matang,namun tak thu berjaya ke tk.. tp saya tk putus asa..


19.saya tak tahu sejak bila bercakp sorang2 tu mnjadi amalan..*saya tk gila eh..


20.saya teringin nak kerja sebagai pemetik buah epal,penjual nasi lemak,nurse kat tempat baby baru lahir,docter sakit puan.. (angan2 je)


21.saya selalu ckp  "tk suka" "tak minat" "tk sedap" n segala jenis TAK seblom saye cube.. hahah,padahal kalo saya try,ok je.. hihihhii terok bt0l.. contoh,saya tk suke dgr nashid tu,tp kalo dgr..saya pulak yg lbih2.. kalo nk pegi mana2,saya ckp tak nak pegi.. kalau terpaksa pegi,best je pon.. hahahaha


22.saya suka binatang berbulu yg comel macm kucing,rabbit,hamster dan sebagainyer..


23.saya tak suka tdor siang..kalau tak,nnt saya pening,, dan mule salahkn jam di dinding dan di tangan,.. saya sangt suka tidor malam..


24.saya sangat sedeh kalau org yg saya sayang sakit.. atau kalau baby kecik sakit..sape?. family saya,ustazah2 kesayangan saya,kawan2 rapat saya..


25.saya sangat suka tengok bangunan waktu malam.banyak lampu.. conth,teringin nk lepak kat tepi pantai johor baru yg dekat ngn singapore tuh..duduk dan tengok je.. hehe bestnyer.. 


oh.. letihnyer tulis sebanyak ni.. pon ader lagi sebenarnyer.. hahaha..




tag sape? : 1.nouman ali khan
                 2.baba ali
                  


da tak thu da nk tag sape.. hhehehe.. bukan jadik pape pon..



No comments: