2011-01-21

suka baby?



bukan ke cute tuh???? hihi

hmm saya suka baby..ape2 jenis baby,ape2 bangsa.. tk kisah.. kalau saya jumpe baby yang comel,saya gerenti akan berusaha dengan gigih untuk mendekati baby tersebut dan amek gmbor..banyak aje peristiwa pahit yang kadang2 buat saya brhati2 untuk mendekati baby ,sama ada di kawasan kejiranan atau di super market atau di mall atau di mana2 saja.. antaranye:-

1.kene marah sebab tengok anak dy lama2.."nak culik ke?!"

2.ade tu,baby tu sikit punyer tembam,saya pegi la dengan selambernyer,dan mncubit pipi budak tu..(cubit2manja..bkan cubit marah tu eh..) pastu tau nenek dy cakp ape?..
"hey,jangan pegang2.. bektilia lor.." paham2 je la anak tok pek mana yang saya pegang..hihih

3.ade tu saya amek gmbor dari jauh..parent dy nmpk cam redho je.. saya pon dgn berani pergi lebih dekat.. tau bapak dy ckp ape?..
"awak amek gmbor anak saya yg kiut ni yer??.. padam sekarang..nnt awak masukkn dalam FB susah pulak saya" wah..wah,,,wah.. hot mann..hot..

ade je lagi kisah.. malas saya nk cerita.. biase la.manusia suka mende yg cantik,nk classifikan pulak kpada perempuan,biase la perempuan suke kan mende comel kan..kan..kan?.. ke ade perempuan yg tak suke baby? atau mende comel?.. rase macam 1:1000 la kot.. tp bagi saya ia adalah bende biase la.. biase sangt2..

nape saya ckp mcm ni ni??? sebab,asal saya pegang baby je,mesti saya akan dgr la so seh..so seh kat belakang..

1.lah ni da tk saba nak ader anak ni..

2.eeey,macm mana la anak lah nnt..

3.lah tk saba nk kawen la tu..

4.lah! da sesuai nt kawen skrg..

hmmm mcm tu la.. so bg saya bende ni adalah satu bende yg sangat normal untuk org perempuan.. so tak yah la nk gembar gembor kan..adoii.. (dalam hati..suke je ..kikiki) sape plak yg tanak anak?? semua org nk anak.. hehe  kawan2 saya,semua suke baby.. sebab kami adalah perempuan.... kalau lelaki terlebih dos suka baby.. itu adalah BONUS!! hehe

apa yang saya nk tekan di sini adalah,, menyukai baby adalah BENDE BIASE.. ok?.bukan la satu sharat khas untuk berkahwin..so,kalo org tu suke baby,tk semestinyer dia da cukup layak untuk berkahwin..

1.akhlaq luar dan dalam? (OK/ TK OK)
2.amal ibadah? (OK/ TK OK)
3.hormat orang tua? (OK/TK OK)
4.kerja2 rumah? (OK/TK OK)
5.bijak ke tk? (OK/ TK OK)
6.muamalah dgn semua org?(OK/ TK OK)
7.kesedaran diri?.(OK/ TK OK?)

dan banyak lagi la perkara yg perlu ditekankan selain dr pada sukekan baby atau kanak2..

No comments: