2012-06-03

saya22dansayaoke.com

salaaam..

hmm lama kan tak hapdet blog?. ntah la.. banyak sebab.. sebenarnya da beratus kali bukak dan type nak dekat separuh page,pastu delete..type separuh page ..delete.. da type siap letak letak gmbar.. delete.. tak dapat dipastikan jugak kenapa saya bertindak liar sedemikian rupa.. tapi ape pon.. oke je berehat sebentar..ececeh.. lagi pon bukan ade orang baca pon.. so..suke dan suki la nak hapdet ke tak..

wohoho.. saya da cerite belum yang saya enshaallah akan jadi balik Malaysia 14 july nanti?.. oh ! tibe tibe perasaan tak sabar tu sangat la membara .saya rase saya da citer.. agagaga.. tapi kalau countdown dari sekarang lambat menooooo.. sebulan lebih lagi.. 10 june saya start exam 3 paper saya tuh.. wuh! harap harap lepas la kali ni hendaknya..aminnn.

balik summer kali ni.. agak ramai jugak la kawan kawan saya yang akan bertunang dan berkawen.. boleh tahan ramai jugak yang pregnant.. begitu la susunan yang allah da susun untuk mereka. *ni kenapa ni?..eh tak de pape la*..

eeey ..tahun depan,da nak masuk 23. adoyaiii..tuanya la.. tak pe.. jiwa mahu muda. umur umur ni bende yang manusia nama kan je la.. bimbang sangat jadi tua..penyu laut dalam berumur 150 tahun tu masih remaja tau!

bukan umur yang banyak tu yang sepatutnya kite bimbang.. kene bimbang ape yang kite da sumbangkan kepada dunia dan ape yang kite da buat untuk jadi bekalan penampung dan pem'backing' kite kat akhirat nanti.. aatu adekah kite ni hanya la lebihan kepada dunia? waliyazubillah,.

22-23-24-25-26.. bla..bla..bla.. ade yang hidup sampai umur 40-50 lebih pon..bila dimuhasabah balik. ternyata hidup tu tidak menyumbangkan ape2 kecuali penuh dengan melakukan perkara yang sia sia dan maksiat kepada allah semata.. waliyazubillah.

usamah bin zaid,.18 tahun da ketui pasukan perang melawan rom,muhammad al fateh..ape semua..kecik kecik lagi da takluk negara.. kite yang 20-an ni? dah buat ape?.

kalau setakat pemikiran kite hanya la berlegar pada,*baca dalam satu nafas*

-hari ni nak makan ape eah? lauk tak ada,ade ayam je..
-eeey duit da nak habis la..macam mana nak shopping ni?..
- internet tak jalan la ..lambat macam piglet.. susah la macam ni..
-eeey tak der transport la nak pegi sekolah.. tak kan nak jalan kaki.. penat la..
-eey dia ni.. potong line orang..orang beratur penat penat suke hati nenek tiri belah ayah dia je..
-bosan la hari ni.. nak main bowling la..

eeyy itu..eey ini.. tak payah banyak bunyi ,pegi balik tengok ustazah pilihan je la...


hmm kene muhasabah balik umur ni ..umur banyak..lagi banyak muhasabahnya..so.tk yah bimbang la umur tu tua ke ape ke.. hati tu mau sentiasa muda supaya boleh dan mampu buat banyak bende.. sebab orang muda ni kan gagah perkasa dan sentiasa berkemahuan dan berkehendak yang tinggi?.. so sebab tu jangan sesekali cakap.. "eey..saya dah tua da" rase tua sekali sekala tu nak buat cane kan.. hehe..

kene cakap:

UMUR TU HANYA LA ANGKA! KEDUT KEDUT TU HANYA LA KULIT! HATI SAYA MASIH BERUSIA 18 TAHUN! OKE? ADE MASALAH? KALAU AWAK ADE MASALAH TU BUKAN URUSAN SAYA! *sambil gelak kejam ala ala lanun dalam pirate of caribbeanII.





kene fikir dalam kepala tu untuk memiliki hati dan jiwa seorang pemuda.. baru la cergas.. ekeke.. saya cakap betul ni.

ade sekali saya pegi alex teman mak nusaibah ..tetibe terborak pasal kawen la pulak kaaaan.*mula pening pening dan nampak bintang* tetibe saya kene attack :

"Lah..kawen kawen laaa.. awak tu dah berapa?"

oh tuhan saya..makin banyak bintang yang menari nari siap ade soundtrack twinggle twinggle liler stor..~.. ya.. itu first time saya dengar orang mempersoalakn umur saya yang masih muda remaja itu.. oh tuhan saya sekali lagi.. *istighfar beb*

yea.. saya rase tua secara tibe tibe saat itu.. dan tertanya tanya.. betul ke?.. tua sangat ke?.. oh!! saya jadik tertekan dua minit.. lepas tu saya oke balik..

tak tak tak.. tak ade a tua sangat.. umur yang standard saje.. ntah kenapa saya jadik pasrah suda pasal kawen ni.. ade jodoh kawen la.. tak ade jodoh ,buat la bende lain dulu.. ~ tak ape la..saya yakin..andai Allah da tulis jodoh di dunia..ade la tu.. atoyyibin lil toyyibat kan..`*senyum dengan penuh yakin memandang ke langit.*kalau tak ade kat dunia.. mohon saya tabah tunggu kawen ngn bidadara kat surga yang lagi hensem dari Tom Cruise,... ekekeke..~ -woooo semoga masuk surga..:') -

so..cukup pasal kawen..haha *luas mata kaw kalau cakap pasal kawen kaaan?*



info bulan ini:





# tadi saya kol family saya.. diorang semua tanak pegang tepon..tgh enjoy kat melaka. budak budak cuti sekolah *ade unsur dengki di situ *sambil buat muka budak tak cukup kasih sayang.

# kakak saya je yang layan saya bercakap walaupun saya gelak bingit tak hengat.

#setiap pagi sedih sedih dan tension lagi stress sebab bukak bukak fesbuk ade cerite baru pasal syria dan penyembelihan budak budak.saya rase macam nak mati.

#bengang dengan Malaysia yang tak singkir embassy syria dari Malaysia.

#saya kehilangan sesuatu barang yang berharga.*sentimentalvalue* taw! saya rase sakit jiwa sampai hari ni. tapi saya buat buat muka comel je la.sebab nanti semua orang bimbang tengok saya yang da macam panda sakit.

#saya tak sabar nak masuk sekolah tahun depan.saya harap saya berjaya masuk tahun dua.. prayers for me and syria tau.

#saya makin dengki dengan kawan kawan yang dah ade anak.rase nak amek anak angkat.tapi saya bertenang.

#saya tengok inche gabbana macam ade gangguan emosi.ea ke? saya teka je.

#saya kembali ketagih tengok Finding Nemo. *ni adalah symptomexamnakmula *janagn bimbang saya oke.




PRAYERS FOR SYRIA! :'|




No comments: