2011-08-02

saya fedap taw

assalamualaikum semua..(alaah..macam ramai jek yang baca) suke ati la kan.. hmm setelah hampir nak sebulan terputus line internet..saya alhmdulillah masih boleh mewaraskan diri..berbekalkan keimanan yang ada..saya masih sihat dan sejahtera alahmdulilah..

da nak sebulan saya dan ahli2 bait berpindah rumah.. wuuh..macam sekali setahun pindah.. ni la..kalau da name nyer deal ngan orang arab.. saya bukan sama sekali nak jadi berpuak2 eh.. bukan.. tp perangai mereka ni betul2 buat saya fedap dan nak naik angin selalu..

contohnya ape? tk penah nak tepati masa betul2. sangat.sangat.sangat.sangat.sangat.. buat saya nak naik angin..bukan nak.. memang naik angin pon.saya bukan la jenis perempuan solehah sejati (ya! saya bercita2 ke arah itu!) ceh.. yg boleh tahan sabar dengan perangai mereka2 yang bermain2 dengan masa.. lagi2 time saya sangt banyak bende nak settle. eh come on la.. buat thaurah bagai nak rak..ape yg berubah???

kalau saya nak start naik angin mula la org2 sekeliling cakap..sabar la.. sabar la.. diyorg  arab memang macm tu.. saya takkan biarkn..kalau la diorg memang mcm tu..saya jugak nk dyorg tahu yang saya takkan bertolak ansur dengan perangai diorg ni.. kalau lewat sikit2,saya bole je nak relax2 cool down..kalau setakat 15 minit ke..setengah jam,tk pe la.. kalau dah kate nk sampai lagi 5 minit.sejam tk sampai lagi,aper cite?..

yang lain sedap mulut je kata sabar,tpi sama aje..kalau masalah tu lambat settle,merungut jugak.. hmmm tengok..saya rasa nak naik angin lagi.. woooo.. tension.

saya da masuk rumah baru nak dekat sebulan..dri awal bulan saya mintk repair internet..sampai hari ni tk dapat2 lagi.. kes mereka2 suke sangt menangguh.. ade pulak yang ajar saya amek line orang.. dia kate tak pe.. so oke.. saya gune je la kan..  saya tak sedap ati gune line ini..sebab mmg tk tahu bole ke tak.. hmm walaupon lambat macm siput,better thn nothing la...

saya tahu la..mungkin saya pon pernah jugak terlambat..tp not that much,and memang ada sebab munasabah,bukan la saya nak kata yang saya memang punctual sepunctual2nyer.. tp bukan sampai tahan ni..

ade yang cakap..sikap2 dyorg  ni la yang akan jadik latihan untuk kite belajar erti sabar..wooo sebab saya memag dtg ke bumi mesir..saya cuba la telan kata2 itu dan cuba hidup dengan manusia2 ini.. ergh..

don't mess up with my time la.. argukum ya nas.. :-(

No comments: