2011-08-02

rumah baru saya

alhamdulillah,saya dah berpindah nak dekat sebulan suda.. berpindah dari rumah lama ke rumah baru..memang sangat menguji dek perbezaan ketara rumah mahal dan rumah murah..

RUMAH LAMA
-LE1600
-hayy sabi'
-dekat dengan bus stop
-kejiranan yang best
-aman dan damai sekali
-banyak pokok2 tinggi yang menghijau
-redup dan teduh
-rumah besar dan sejuk
-toilet besar dan bersih(walupon warna hijau)
-tuan rumah 'baik sangat'
-pintu autolock
-dikelilingi oleh kejiranan yang ramai baby comel giler dan budak2 yg active eg: ziyaad,hadeer,islam,ahmad,muhammad,yasin,abduh,habibah etc..
pencahayaan dan pengudaraan yang bagus sekali
-tak de semut walau seekor,ade seekor aje lipas.

KEBAIKAN RUMAH BARU
-LE1300
-hayy sabi'
-comel dan kecik
-peti besar gajah,tpi bocor.
-ade 2 balkoni
-tingkap besar
-tingkat 3,tpi tangga tu pscyco,tk penat pon alhmdulillah.
-bilik tid0 saya lampu putih alhmdulillah.
-dekat ngn kedai jual kibdah (sandwich hati lembu..ergh..)saya suka.
-dekat dengan bus stop
-tido bukak tingkap bole nampak langit,bintang n aeroplane terbang setiap 10 minit.^_^


KEKURANGAN RUMAH BARU
-dinding terkopak2
-tak cat baru,kotor hasil kreativiti orang lama
-sebelah kedai shisha yang tak reti nak senyap dari pagi sampai malam..24/7
-toilet kecik dan berkarat
-bocor sana sini
-ade banyak semut dan kerangga yang besa lagi mengerikan,gigit semua benda..tk gigit saya alhmdulillah.
-tak dapat2 line internet
-pak cik bawah suke bertekak,satu alam dengar suare dia
-dekat dengan tempat buang sampah
-solat susah nk khushu' gara2 biseng tahap tak hengat.
-pencahayaan tak best langsunn.
-rumah panas
-azan tak dengar sangat,sebab dyorg pasal TV pakai stereo.
-ade semut and lipas..dan saya penah nampak kelibat tikus yang cuba menyeberang..saya akan beli perangkap tikus..enshaallah,kalau dia masuk rumah saya la.
-pintu kena selak dengan tangan..
-berjiran dengan pak cik jual roti yang suka tenung kasut croc pink saya yang tak ori tu.. ergg..
-ramai sangat orang lelaki yang menyeramkan..(perasaan saya je kot?)
-tak ade mesin basuh.kene basuh ngn tangan..musim summer oke la.. musim winter?.. sape nak tiup baju sampai kering?..


saya saja list kebaikan dan keburukan..bukan saya tak bershukur..saya cuba hidup dengan segala kebaikan dan kekuranagn ini denga sebaiknya..hmm saya tahu..ade sesuatu yang allah nak saya belajar..saya harus bersabar..-_-"

No comments: