2011-08-14

ibrah iftor gen-13 al-amin gombak


salam.. ahaks!..lupa nak bagi tahu..saya sudah selamat sampai ke tanah air malaysia ini 4 hari yg lepas.. ntah kenapa,malas langsung nak menaip.. hmm

semalam kan.. haha saya telah dijemput ke majlis iftar reunion kat sekolah lama saya.. wow!! ergh.. saya sekolah kat al-amin dari darjah satu sampai la darjah 5.hmmm tk lama..tp cukup la untuk kumpul kawan beberapa kerat.. eheh

saya mulanya sangat3 la segan untuk turun dari kereta setibanya saya di al-amin..waaa malu sangat3! sebab saya rasa macm semua org da tak ingat kat saya.. ahhaha tambah2 dengan memori zaman kanak2 yg agak merunsingkan dan diri saya yang sekarang agak la berbeza.. hahah

saya da 11 tahun tak jumpa mereka2 ni.. yg bestnya..dyorg ni kep in touch antara dyorg..siapa de group gen-13 lagi dalam fesbuk.. saya pon baru di invite..wooo

so..dipendekkan cerita..saya pon melangkah kan kaki masuk ke musolla tempat kami semua kene berkumpul..saya sangat terkejut,,saya memang perhati muka diyorg ni satu persatu..waaaa subhanallah.. da besa2 da semua.. muka da macam2.. tak tahu macm mne nak dscribe... budak2 lelaki pon membesa dengan agak pesat..dan memg sad to say.. saya memg tak cam sorang pon..

budak perempuan meninggi dan melebar.. tpi muka tak berubah sangt.. tpi budak lelaki tak thu la dyrg ni makan ape..sampai muka pon jadik lain.. anyways..saya happ la sebab ade je kawan2 say ayang kenal saya..

cuma..saya ade satu perasaan yang asing semalam.. perasaan masuk dalam masyarakat.. paham tak?? sebb saya biase bersama kawan2 saya je.. dan bila saya masuk ngn merea2 ni semalam..yg mana saya kenal tk kenal..saya rase ...entah..PERASAAN tu..tk thu nak cakap macm mne..perasaan yang mane ofkos la membuatkan saya duduk senyap sendiri ..ligat berfikir ape bende tak tahu...dan mata tak berkelip memerhatikan orang dan suasana yg asing tu dengan muka penuh taajub dan ...kosong..macam baru masuk planet marikh..~

(saya memang macm ni..ia bukan satu penyakit..ia satu habit..)-org bese tk sedar la..

saya baru rase keberanian dan keyakinan diri saya sangt teruji..saya  baru rase yang nak menyampaikan dakwah ni memg sangat memerlukan pemahaman jiwa dan pemahaman jenis2 masyarakat..dan diri saya ni biase berada dalam biah yg alhmdulillah- baik2- aje..dan penyampaian dakwah saya tak teruji langsuung .kecuali sikit2..

hmmmm.. alhmdulillah allah bagi peluang kepada saya yang baru nak merangkak ni peluang untuk sedar dan membuka mata melihat semua ni..~

No comments: