2012-07-01

handphoneku buah hatiku. T^T

bismillah...

mulut cakap redha.. hati berat benar.. Allah.. mintak maaf.. bukan tanak redha.. cuma kadang tu teringat..~ perasaan tak boleh nak bendung.. sedihnya la.. pastu si kinah memang sangat la membantu.. kawan baik biasa la kan.. kejam lebih sikit dari kawan kawan biase. . haha..

saya rindu giler giler kat henpon saya yang kene curi masa saya tengah berseronok lagi bersemangat masa kat tahrir time diorang buat pengumuman pasal kemenangan Dr.Mursi jadik presiden.. saya memang tak sedar lansung tau. yer la.. orang ramai kemain lagi..saya ade je instinct kalau ade orang nak seluk purse saya,dah la baru keluarkan duit.. tapi nak nak, Allah plan henpon saya yang jadi mangsa..

saya tahu ape ape je yang Allah tentukan terjadi atas diri setiap hamba hambanya baik atau buruk..mesti ade hikmah..mesti la yang terbaik untuk kite.. yer tak?yer la.. saya tahu dan saya yakin..namun yer la..ade mase mase tu..saya teringat sangat kat henpon saya tu..


....


kami dah bersama selama nak dekat enam tahun tau.. bagi saya.henpon ni adalah satu satu nya makhluk tak bernyawa yang sangat penting dalam hidup saya.. hidup mati la kate orang.. dalam tu tersimpan segala jenis number number manusia yang sama sama melalui perjalanan hidup bersama saya.. kire henpon connecting people la.. waaaaa.. hilang number number tu.. rase macam lemah semangat..rase macam.. oh! *tekup tangan ke muka..sob..sob..

tertinggal jauh pon sanggup patah balik untuk pegi amek.. kemek macam mana pon sayang.. jatuh  nak dekat 20 000 kali pon still gagah macam badang..budak budak kecik main macam boomerang pon dia cool je.. ade baby yang buat teether giget giget sampai penuh air lior pon okay je.. jadi buku resepi bersalut tepung pon dia orait je..jadik alarm clock yang gigih menjeriit pon okay walaupun jarang sekali berjaya kejut saya sampai bangun..woooo banyaknya jasamu empon.~


oh! rindunyaaaa.. :'|


dengan henpon tu la saya snap semua gambar gambar kegemaran  saya.. gambar gambar best.. baby2 saya..dengan henpon tu la saya rekod segala macam jenis peristiwa yang berlalu dalam hidup saya selama enam tahun tu..*bergenang ayer mataku... oh!

Allah lemahnya jiwa.. semoga Allah bagi kekuatan kepada saya untuk meneruskan kehidupan macam biase.. tu baru hilang empon..rakyat rakyat syria tu hilang ahli keluarga tau.. bukan sorang..nak nak satu family mati.. beratnya ujian mereka.. sapatutnya saya perlu jadi jauh lebih bershukur. Allah aku tak minta ujian ini diringankan.. tapi pimpin la tangan ini untuk menghadapi ujian ujianMU dengan tabah..

----------------------------------------------

ape yang membuatkan saya happy sikit ialah.. henpon saya hilang pada hari yang sama pelantikan Dr.Mursi jadi president mesir.. ahahaha.. bole la celebrate nanti.. :') 25/6/2012







p/s: pertolongan kinah : gunekan ringtone terakhir henpon  saya sebagai ringtone hempon dia.dan berjaya buat saya terkial kial sendiri kalau henpon dia berbunyi.*saya ingat miracle Allah nak bagi balik henpon saya.mane tahukan.

p/s: buat mase ni saya tak der tepon..so hidup rase macam sedikit kucar kacir sebab tak biase tepon tak der.. oh god!..saya akan cuba biasekan diri.

p/s: ni first time seumur hidup saya henpon kene curi..~

p/s: padahal Hang Tuah dulu hidup tak der henpon okay je..saya pont fenin.

kbai,
wassalam.



        PRAYERS FOR PALESTINE,SYRIA AND BURMA..

No comments: