2012-01-06

no longer tak suka.

salam.

dari dulu..hengga sekarang..saya kurang suka tengok orang lelaki yang ade jambang.. even ayah saya pon.. kalau panjang2 sikit saya da mula rase rimas mata memandang.. berlawanan ngan kakk saya yang suka lelaki berjambang.. saya pon heran macam mana dia bole suka..

namun..dalam kejahilan saya yang suka suka hati nak tak suka itu ini.. saya baru tersedar...bertapa terkutuk nyer pemikiran dan cara saya menilai kecantikan,..

lupakah saya menyimpan jambang dan janggut dan misai..adalah sunnah kekasih allah?..bukan saya lupa..saya buat buat tak sedar,supaya saya boleh meluluskan ketidak sukaan saya kepada jambang dan janggut. o no..

tadi saya ade terbaca satu blog tentang mende mende ni .. pasal sunnah nabi and all those thing.. saya rase saya ni memang layak kene hempuk 14kali pakai helmet.. nabi sangat sangat menggalakkan simpan jambang ..walaupun sampai sekarang saya tak tahu ape hikmah simpan jambang..

yang penting..tu adalah sunnah nabi yang digalakkan okay..dan saya masih boleh nak tak suka??..

cuma.kepada encik encik ayah dan abng di luar sana..yang berjaya membawa diri untuk menyimpan jambang and janggut selari dengan sunnah nabi muhammad s.a.w,ikut la sunna bebetul.. nabi berjambang dan nabi pandai jaga dan trim jambang..saya yakin jambang dan janggut nabi muhammad s.a.w kelihatan hensem dan smart..sentiasa dibersihkan dan diminyak dan rapi sekali...

so..untuk yg kurang rapi jambangnnya...jangan la disebabkan anda yang tak sempat nak trim,anda yang tk jumpa cari sikat,anda yang malas nak jaga kebersihan..anda telah membuatkan perempuan macam saya mentidakkan keindahan jambang hasil sunnah nabi ini.. dan sekali gus memuatkan list ciri2 suami idaman adalah lelaki yg tak berjambang. ~

kini demi  cinta pada kekasih allah ini..saya akan menyenangi sesiapa saja yang berjambang dengan rapi dan saya mintak maaf kerana pernah tidak menyenangi golongan ini. i'm sorry..




p/s:bukan jambang meleret sampai ke perut.

No comments: